آیت الله رییسی: پیشرفت صنایع نظامی کشور به‌رغم تحریم‌ها چشمگیر است

169824314.jpg

رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: صنایع نظامی کشور دراین سال‌ها به دلیل وجود توانایی، انگیزه، اندیشه و کار انقلابی و به‌رغم اعمال تحریم های ظالمانه دشمنان، پیشرفت بسیار چشمگیری داشته و این درحالی است که در خودرو سازی موفق نبوده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، آیت الله سیدابراهیم رییسی در جلسه شورای اداری استان همدان، افزود: مسوولیت پذیری نکته بسیار مهمی است که همه باید نسبت به فعالیت، ماموریت و خدمت داشته باشند به نحوی که بپذیرند و در قبال آن نیز پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه در مدیریت اسلامی ابتدا باید در محضر خدا پاسخگو باشیم، اظهار داشت: پاسخگویی در محضر پروردگار بر همه چیز مقدم است و پس از آن پاسخگویی نسبت به مردم، شهدا و صلحا بر گردن مسئولان و همه ما است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه همه باید برای ادای حق تلاش کنند، افزود: تمامی سازمان ها و ادارات باید نسبت به مسئولیتی که دارند پاسخگو نیز باشند چراکه پاسخگویی در قبال مسئولیت، امکانات و ظرفیت ها موجب ممتازی نظام اسلامی نسبت به سایر نظام‌ها شده است.

آیت الله رییسی تصریح کرد: برهمین اساس استخدام و جذب نیرو در سازمان‌ها، پرداخت حقوق و ارتقای شغلی و جایگاه افراد نیز باید بر مبنای عدالت باشد و این خواست به حق و مسلم مردم به دور از هر گونه فساد، روابط ناسالم و باندبازی است.

وی با تاکید بر اینکه این مهم با دست مدیران کارآمد و تحول خواه محقق می شود، افزود: باید روابط ناسالم اداری را به طور کامل کنار گذاشت تا مردم طعم شیرین عدالت را بچشند و در این راستا باید عدالت اجرایی و اثباتی را در کشور پیاده و عملیاتی کنیم.

رییس جمهور با بیان اینکه در راس نظام اسلامی امام عادل باید باشد، گفت: شرط امامت عدالت است اما باید بدنه اجرایی کشور نیز عادل باشند تا مردم مزه عدالت را بچشند، این به معنای آن است که در مجلس قانون عادلانه تصویب و در بدنه دستگاه ها نیز قوانین با عدالت عملیاتی و اجرا شود.

رییس دولت سیزدهم با اشاره به اینکه یک عده خاص شاید از حاکم شدن عدالت در کشور راضی نباشند، گفت: نباید به اینها توجه کرد بلکه اصل و ملاک برای عمل ما، رضایت عمومی است.

وی با بیان اینکه ۴۰ سال از انقلاب گذشته و مردم شهدای زیادی را تقدیم انقلاب و اسلام و کشور کرده اند، اظهار داشت: اقداماتی که برای گام دوم انقلاب شامل استقلال، عزت، علم و فناوری و اجرای عدالت ترسیم شده می بایست محقق شود تا مردم عدالت اداری را به خوبی احساس کنند.

رییس جمهور تصریح کرد: برای این مهم باید از نیروهای کارآمد و تحول خواه در بدنه دولت استفاده کنید و مدیران ناکارآمد را کنار بگذارید چراکه همین عوامل موجب معطل ماندن پروژه ای(طرح انتقال و آبرسانی بین حوضه ای همدان) به مدت ۱۷ سال در همدان شده در حالیکه طی همین چند ماه اخیر این پروژه به اندازه ۱۷ سال گذشته در آن کار شده است.

آیت الله رییسی تاکید کرد: دراین زمینه از استاندار همدان خواستم که این پروژه ظرف ۲ ماه تکمیل و بهره برداری شود.

وی اظهار داشت: هشت هزار شهید استان همدان مسئولیتی را برای مسوولان در این استان ایجاد کرده است و بنابراین باید با نگاه تحولی برای تحقق عدالت تلاش کرد.

رییس دولت سیزدهم گفت: به برکت انقلاب اسلامی در سطح استان همدان شاهد توسعه هستیم که باید از تلاشگران قدردانی شود هرچند باید این شرایط با یک حرکت جهادی و جهشی از جانب مدیران به وضعیت مطلوب برسد.

آیت الله رییسی در ادامه با اشاره به اینکه به همت استاندار و مدیران اجرایی استان همدان ۸۰ واحد تولیدی تعطیل استان طی ماه های اخیر احیا و به چرخه تولید بازگشته است، اظهار داشت: از سوی دیگر، زیرساخت های بخش تولید و کشاورزی در استان فراهم است و فعال کردن واحد های تولیدی باید همچنان در دستور کار مسئولان استان باشد.

وی با اشاره به اینکه بیکاری در استان همدان نباید موجب دغدغه مردم شود، گفت: بخش کار برای توسعه فرصت های شغلی استان به جد باید پیگیری شود و با نگاه «حل مساله» مشکلات واحدهای تولیدی استان بررسی و حل و فصل شود.

آیت الله رییسی افزود: آسیب شناسی حوزه های مختلف انجام شده و امروز دولت مصمم به آسیب زدایی است و اعتبارات مناسبی در این حوزه تخصیص یافته و باید اقدامات لازم صورت گیرد.

رییس جمهور همچنین با اشاره به اینکه طرح ها و اعتبارات خوبی در این سفر برای استان همدان مصوب شده است، افزود: استاندار به عنوان عالی ترین مقام اجرایی استان به همراه معاون اجرایی ریاست جمهوری برنامه های مصوب شده در سفر را تا مرحله اجرا پیگیری کنند.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی