استاندار: سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی خورشیدی در استان همدان تقویت می‌شود

 photo_2021-12-09_10-03-06.jpg

استاندار همدان گفت: استان همدان ظرفیت‌های مناسبی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر دارد و در این راستا سرمایه‌گذاری در بخش تولید برق از انرژی خورشیدی، در این استان تقویت می‌شود.

"علیرضا قاسمی فرزاد" روز چهارشنبه در شورای سرمایه‌گذاری استان همدان افزود: اقدامات خوب و مناسبی تا کنون در حوزه سرمایه گذاری در استان همدان صورت گرفته اما این میزان کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه در معرفی حوزه‌های سرمایه پذیر استان خوب عمل نشده است، اظهار داشت: تشکیل اطلس سرمایه گذاری استان و قرار گرفتن آن در تارنمای دستگاه‌ها، موجب جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی می شود.

قاسمی فرزاد عنوان کرد: سرمایه گذاران با مراجعه به سامانه این تارنما و مشاهده ظرفیت‌های استان، می‌توانند به راحتی برای سرمایه گذاری در استان همدان اقدام کنند.

وی ادامه داد: با تخصیص اعتبارات لازم برای تهیه این اطلس، روند پیشبرد اهداف سرمایه گذاری تسریع می‌شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در حوزه انرژی باید بیش از پیش سرمایه گذاری شود، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت و ساز و املاک باید تجدید نظر شود و سرمایه گذاران را باید به سمت تولید برق از انرژی خورشیدی هدایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در فصل زمستان با وجود آلودگی هوا در کلانشهرها، با کمبود گاز نیز مواجه می‌شویم که این موضوع منجر به تعطیلی برخی از صنایع تولیدی می‌شود.

قاسمی فرزاد افزود: تولید پنل های خورشیدی در داخل کشور بومی سازی شده که ما باید با استفاده از این فرصت، سرمایه گذاران را برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان حمایت کنیم.

 وی با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی نیز استان همدان ظرفیت های زیادی دارد، تاکید کرد: سرمایه گذاران می‌توانند با استفاده از دانش روز و فناوری‌های جدید، در بخش های کشاورزی با آبیاری نوین و احداث گلخانه در استان اقدام کنند.

 استاندار همدان گفت: محل قانونی برای پرداخت اعتبارات یارانه‌ای جهت اعزام فعالان اقتصادی به سفرهای خارج از کشور تعریف نشده و این موضوع باید از طریق بخش خصوصی اقدام شود.

وی افزود: سرمایه‌گذاران استان را برای کسب تجارب اقتصادی، به شرکت در همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین المللی تشویق می‌کنیم.

قاسمی فرزاد عنوان کرد: شرکت فعالان اقتصادی در نمایشگاه‌های بین المللی، در نهایت موجب افزایش صادرات و رونق تولید خواهد شد.

وی اظهار داشت: در این راستا، شرکت شهرک‌های صنعتی باید برای بهبود فرآیند تولید، از سرمایه گذاران حمایت کند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز گفت: بررسی علمی برای سرمایه گذاری در استان، در محور امور قرار گرفته است تا با توجه به ظرفیت هر منطقه، سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

ظاهر پورمجاهد افزود: سرمایه گذاران باید متناسب با ظرفیت موجود، در مناطق مختلف استان سرمایه گذاری کنند.

وی عنوان کرد: با برگزاری همایش‌ها، تورهای سرمایه‌گذاری و برپایی نمایشگاه‌های مرتبط، حوزه سرمایه گذاری در استان تقویت می‌شود.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی