استاندار همدان: 10 هزار ميليارد تومان در سال 99براي توسعه استان همدان سرمايه‌گذاري شد

استاندار همدان گفت: بيش از 10 هزار ميليارد تومان در طول سال 99 براي رشد و توسعه همه جانبه و پايدار اين استان در بخش هاي مختلف رونق توليد، رشد اقتصادي و اشتغالزايي و تامين و توسعه زيرساخت هاي رفاهي، بهداشتي و خدماتي سرمايه گذاري شده است.

مهندس شاهرخي استاندار همدان، در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه و ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان همدان در سال 99، افزود: اين ميزان سرمايه گذاري صرف اجراي 63 پروژه بزرگ در راستاي شعار محوري جهش توليد و با همکاري مشترک دولت و بخش خصوصي در استان همدان شده است.

وي اظهار داشت: از مجموع پروژه هاي بزرگ عمراني استان همدان در سال جاري، 27 درصد از حوزه کشاورزي، 40 درصد در عرصه صنعت و معدن، 16 درصد در بخش گردشگري و 17 درصد نيز در بخش خدمات اجرا شده است.

استاندار همدان تاکيد کرد: براساس برنامه سه ساله توسعه، ميزان سرمايه گذاري سالانه استان 5 هزار ميليارد تومان تعهد شده بود که براساس آخرين آمارها، سال 99 تنها در حوزه ايجاد و توسعه فرصت هاي شغلي بيش از 7 هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري شده است.

وي اظهار داشت: اين ميزان سرمايه گذاري منجر به ايجاد 25 هزار فرصت شغلي طي يکسال اخير در سطح استان همدان شده که اقدامي بزرگ، ارزشمند و قابل توجه است.

شاهرخي با تاکيد بر اينکه استان همدان در حوزه هاي مختلف شاهد جهشي چشمگير در مسير توسعه و پيشرفت بوده است، اظهار داشت: ميانگين ايجاد فرصت هاي شغلي در سطح شهرستان‌هاي دهگانه استان همدان 128 درصد است که فراتر از برنامه پيش بيني شده در برنامه توسعه استان است.

استاندار همدان با اشاره به حمايت ويژه دولت تدبير و اميد از روند رشد و توسعه همه جانبه استان، تصريح کرد: اقدامات قابل توجه و ماندگاري طي سال گذشته در استان همدان انجام شده به نحوي که مسير توسعه، رشد و پيشرفت استان براي سال هاي آينده به خوبي ريل گذاري شده است.

نماينده عالي دولت در استان همدان با اشاره به اينکه تامين سالم ترين آب مصرفي دنيا براي مردم شهر ملاير يکي از بزرگترين اقدامات انجام سال هاي اخير در اين استان است، گفت: روند فعاليت هاي خدماتي، اقتصادي و عمراني استان همدان در سال هاي اخير به نحوي چشمگير بوده که هر دو سال شاهد بهره برداري از يک سد در اين استان بوديم.

استاندار همدان تصريح کرد: براساس آمارها و شاخص هاي رشد و توسعه، اقدامات ارزشمند و چشمگيري در چند سال اخير از جمله سال 99 در اين استان انجام شده به گونه اي که استان همدان تبديل به يک کارگاه بزرگ عمراني و سازندگي شده است.

شاهرخي اظهار داشت: موفقيت‌هاي بزرگي که طي اين سال‌ها در استان همدان حاصل شده از آن جهت حايز اهميت است که کشور در شرايط دشوار اقتصادي ناشي از فشار حداکثري دشمن، اعمال تحريم هاي ظالمانه و همچنين مشکلات ناشي از همه گيري ويروس منحوس کرونا قرار داشت.

وي با تقدير و تشکر از تلاش و کوشش شبانه روزي مديران اجرايي در راستاي تحقق برنامه راهبردي توسعه سه ساله استان همدان، افزود: دراين ميان همراهي و همدلي نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي و به خصوص حمايت هاي نماينده ولي فقيه در استان که با نگاه بلند و تفکر روشن در راستاي ايجاد وحدت، همدلي و وفاق در مسير رشد و توسعه استان تلاش موثري داشتند، بسيار قابل توجه و ارزشمند است.

استاندار همدان با بيان اينکه در سال آينده همچنان با قوت و قدرت مضاعف مسير خدمت براي رشد و توسعه استان را دنبال خواهيم کرد، گفت: برنامه‌ راهبردي سه ساله توسعه استان همدان همچنان محور و ملاک اصلي فعاليت هاي اجرايي در حوزه هاي مختلف است و در سال 1400 نيز برهمين اساس مسير رشد و توسعه استان همدان را باقوت و جديت بيشتري پيگيري خواهيم کرد.

به گفته شاهرخي، تلاش براي بهبود معيشت و وضعيت اقتصادي مردم، حمايت از بخش توليد، ايجاد فرصت هاي شغلي پايدار و مولد براي جوانان و توجه به حفظ سلامت عمومي از جمله اولويت هاي اصلي مديريت اجرايي استان همدان در سال آينده است که با توان مضاعف پيگيري خواهد شد.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی