استاندار همدان: آب سالم و منطبق با استانداردهای علمی در طرح آبرسانی به دست شهروندان همدانی می‌رسد

 169892406.jpg

استاندار همدان گفت: با تکمیل و بهره برداری از طرح آبرسانی پایدار و بلندمدت به همدان، آبی کاملا سالم، بهداشتی و منطبق بر استانداردهای علمی به دست شهروندان می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد شامگاه شنبه در شانزدهمین جلسه شورای آب استان همدان، افزود: وجود آرسنیک در آب موضوعی نیست که افراد غیر متخصص در رابطه با آن نظر بدهند و این موضوع توسط متخصصان حوزه بهداشت و کارشناسان وزارت نیرو بررسی و سلامت آب مورد تایید قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه همه مطالعات این طرح پیش از اجرا انجام شده است، اظهار داشت: هرگونه اظهار نظر در رابطه با این موضوع توسط افراد غیر متخصص تنها موجب تشویش اذهان عمومی می شود.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم که آب این طرح به صورت کامل تصفیه می‌شود و پس از انجام مراحل فیلتراسیون، آب آشامیدنی سالم، بهداشتی و منطبق بر استانداردهای بهداشتی روز دنیا به دست مردم خواهد رسید.

وی تصریح کرد: امروز در گفتگویی با وزیر نیرو و برای رفع مشکلات آب همدان به صورت اضطراری بر حفاری ۳۰ حلقه چاه جدید تاکید شد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه برای حفر ۲۰ حلقه چاه جدید نقاط مستعد شناسایی شده است، ادامه داد: اجرای سریع عملیات حفاری چاه‌ها و انتقال آب از آن به شبکه آبرسانی همدان تاکیدات وزیر نیرو بود.

وی افزود: اجرای خط موازی آبرسانی از دیگر موارد این گفتگو بود و مقرر شد با ظرفیت سازی جدید، چاه‌های شناسایی شده در مناطق گنج تپه، امزاجرد و انصارالامام حجم تامین آب افزایش یابد.

قاسمی فرزاد با اشاره به حواشی ایجاد شده در فضای مجازی در رابطه با وجود آرسنیک در طرح آبرسانی به همدان گفت: وزیر نیرو تاکید کرد که از بهترین امکانات فیلتراسیون برای تصفیه این آب استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: وزیر نیرو در این خصوص اشاره کرد، تنها در همدان نیست که این مباحث عنوان می‌شود، به مردم اطمینان می‌دهیم آبی بهداشتی و منطبق بر استانداردها و مباحث علمی تحویل و وارد شبکه خواهد شد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه تدابیر میدانی برای پیشبرد امور و حل مسائل مربوط به آب بسیار اهمیت دارد، افزود: از ظرفیت مشاوران وزارت نیرو برای حفاری و بهره برداری از چاه‌ها و اتصالات استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: از ۳۰ حلقه چاه آب جدیدی که قرار است حفر شود متناسب با ظرفیت موجود، ۱۵ حلقه چاه توسط شرکت آب منطقه‌ای و ۱۵ حلقه چاه دیگر نیز توسط آب و فاضلاب استان حفاری می شود.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه باید در طول ۷۲ ساعت آینده میزان آبدهی و ظرفیت چاه‌ها افزایش یافته و اصلاح شود، گفت: کشت دوم محصولات کشاورزی در استان همدان ممنوع است و هیچگونه توجیهی دراین زمینه قابل قبول نیست و با خاطیان برخورد می شود.

وی ادامه داد: کشت دوم علاوه بر هدر دادن منابع آبی، موجب فرسایش خاک نیز می شود.

استاندار همدان اظهار داشت: از کشاورزانی که آب چاه و مصرفی کشت خود را در اختیار شهروندان قرار دادند قدردانی می کنیم و آنها نگران نباشند چراکه این چاه‌ها امانی هست و پس رفع شرایط بحرانی، چاه‌ها دوباره به کشاورزان بازگردانده می شود.

وی افزود: سرعت عمل در تامین آب همدان بسیار مهم است و پیوستن سرشاخه‌های بالادست، اهمیت ویژه‌ای به حفظ منابع آب سد اکباتان دارد.

قاسمی فرزاد گفت: بنا بر اعلام جهاد کشاورزی در این زمان از سال بیشتر محصولات باغداران برداشت شده است و آبیاری بیش از حد محصولات کشاورزی نیز زیاد به کار نمی‌آید.

وی اظهار داشت: چاه‌ منابع مطمئنی برای تامین آب نیست و نباید همه منابع زیرزمینی را تاراج کنیم.

استاندار همدان گفت: باید به سمت بستن چاه های غیر مجاز، اصلاح الگوی کشت، جلوگیری از کشت دوم، آبیاری قطره‌ای و توسعه گلخانه‌ها حرکت کنیم.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی