استاندار همدان: ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان فضای روباز خود را در اختیار هیات‌های مذهبی قرار دهند

 169720874.jpg

استاندار همدان گفت: ادارات کل آموزش و پرورش و ورزش و جوانان، اماکن و فضاهای رو باز خود را در اختیار هیات های مذهبی برای برگزاری آیین های مذهبی محرم قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در ستاد استانی مدیریت ویروس کرونا بیان کرد: نشست مشترکی با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، پدافند زیستی، دستگاه های امنیتی و انتظامی با هیات های مذهبی برگزار و مسائل لازم در زمینه های های اجتماعی، امنیتی، مذهبی به آنها بیان شود.

وی اضافه کرد: با توجه به رشد رو افزون آمار مبتلایان به کرونا باید در نشست با هیات های مذهبی در زمینه نحوه برگزاری مراسم، فضای پیش بینی شده برای برگزاری مراسم محرم و رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا بحث و تبادل نظر شود.

استاندار همدان ادامه داد: تدابیر لازم بهداشتی در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برای برگزاری آیین عزاداری در ایام محرم و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها اتخاذ شود.

قاسمی فرزاد بر ضرورت استفاده از ماسک در هیات های مذهبی، تزریق واکسن یادآور بعد از گذشت ۶ ماه از آخرین زمان تزریق واکسن، اجرای طرح شهید سلیمانی شامل غربالگری و پیشگیری با همراهی سپاه و نیروی مقاومت بسیج تاکید کرد.

وی افزود: طبق تاکید رییس جمهوری باید تدابیر لازم برای بازگشایی مدارس و دانشگاه در موعد مقرر اتخاذ شود و آموزش و پرورش نسبت به تکمیل و نصب سیستم تهویه در مدارس بدون این تجهیزات اقدام کند.

استاندار همدان گفت: با توجه به زرد شدن رنگ بندی کرونایی در هشت شهرستان استان همدان باید از ۷۰ درصد ظرفیت اماکن تفریحی، فرهنگی، ورزشی و غذاخوری ها استفاده شود.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن سفر رییس جمهوری، باید محل برگزاری مراسم از استانداردهای بهداشتی لازم برخوردار باشد و شیوه نامه های بهداشتی در محل برگزاری مراسم لحاظ و توجه شود.

وی ادامه داد: میراث فرهنگی و گردشگری  و سازمان صمت نسبت به پیگیری در زمینه نصب «پی یو آر» کُد توسط واحدهای صنفی اقدام لازم را انجام دهند.

قاسمی فرزاد از ائمه جمعه، تریبون داران و نشریات و رسانه ها خواست نسبت به ترغیب و تشویق مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و تزریق واکسن اقدام لازم را انجام دهند.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی