استاندار همدان: از ظرفیت‌های استان برای مقابله با کرونا استفاده می شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری همدان، «سید سعید شاهرخی» در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان با قدردانی از تلاش‌های فرمانداران و دانشگاه علوم پزشکی گفت: طبق بررسی ستاد ملی مقابله با کرونا شرکت در اجتماعات و دورهمی های خانوادگی و شب نشینی ها سهم ۹۲ درصدی در ابتلا به بیماری کووید ۱۹  داشته است.

وی با تاکید بر اینکه عادی‌انگاری بیماری کرونا، باعث شیوع و گسترش این بیماری در استان شده است ادامه داد: بیماری کووید ۱۹ هنوز به طور کامل مهار نشده و حساسیت مردم و جامعه نسبت به این بیماری و رعایت پروتکل های بهداشتی نباید کاهش پیدا کند.

استاندار همدان بر رعایت‌پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری فیزیکی و پرهیز از شرکت در اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی در وضعیت کنونی تاکید کرد. 

شاهرخی عنوان کرد: عادی انگاری در شهرستانها و فراموش کردن در بین مردم خطر جدی است و فرمانداران اقدامات لازم را برای جلوگیری از این خطر به کار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی و انسجام خوبی بین دستگاه‌های اجرایی استان و اعضای ستاد استانی در مقابله با کرونا برقرار است.

استاندار همدان با بیان اینکه رعایت پروتکل‌ها توسط مردم در این شرایط بسیار جدی و لازم است عنوان کرد: عادی‌انگاری این شرایط خطرناک‌تر از بیماری کرونا است.

وی اظهار داشت: فرمانداران سراسر استان، با همراهی و همکاری، امکانات لازم را برای دانشگاه علوم پزشکی استان برای واکسیناسیون عمومی فراهم کنند. 

22ab04df-c785-436c-a8a5-30930e273643.jpg

استاندار همدان گفت: مردم توجه داشته باشند که شیوع ویروس کرونا در استان نه‌تنها کاهش نیافته بلکه، افزایش پیدا کرده است.

به گفته شاهرخی تمامی اقداماتِ متناسب با رنگ‌بندی‌ها، منطبق بر طرح هوشمند ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا باشد. 

وی با تاکید بر اینکه شیوه‌نامه‌های ایام عید غدیر و دیگر مراسم به طور جدی پیاده و عملی می‌شود ادامه داد: فرمانداران فضایی فراهم کنند تا ورودی‌ها و خروجی‌های شهرستان‌ها بهتر و جدی‌تر کنترل شود.  

استاندار همدان یادآور شد: گشت‌های علوم پزشکی استان و تیم نظارت، افراد و گروه‌های ناقض پروتکل های بهداشتی را به دستگاه قضا معرفی کنند. 

شاهرخی خاطرنشان کرد: موج جدید شیوع کرونا در سراسر کشور گسترش پیدا کرده و استان همدان را مانند خیلی از استان‌های دیگر درگیر کرده است.

به گفته وی شاخص سرایت‌پذیری کرونا در استان همدان در بالاترین حد ممکن در ۱۶ ماه گذشته قرار دارد.

f5440105-b96d-4de3-aa94-f88643e20aaf.jpg

استاندار همدان توصیه کرد: مردم همچنان از شرکت در اجتماعات، مراسم عروسی و عزا دوری و از دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کنند. 

به گزارش وزارت بهداشت شهرهای همدان، ملایر، نهاوند، کبودرآهنگ و اسدآباد در شرایط قرمز کرونایی، فامنین زرد و سایر شهرها نارنجی هستند.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی