استاندار همدان: براي تامين اعتبار حوزه نماز و قرآن محدوديتي وجود ندارد

استاندار همدان با تاکيد بر ترويج و گسترش فرهنگ نماز و قرآن به ويژه در بين نسل جوان گفت: در اين استان براي تامين منابع مالي مورد نياز بخش نماز و قرآن هيچگونه محدوديتي وجود ندارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومي استانداري همدان، سيد سعيد شاهرخي در اجلاس استاني نماز که با شعار «پيوند خانه، مدرسه و مسجد با نماز» برگزار شد، اظهار داشت: علاقه‌مند به اجراي کارهاي ويژه در حوزه قرآن و نماز هستيم و هيچگونه مشکلي براي تامين مالي در اين زمينه وجود ندارد.

وي از مسولان ستاد اقامه نماز خواست مسابقات به ويژه در بخش اذان را برپا کرده تا با اين شيوه بتوان از بين شرکت کنندگان، موذن هاي خوش صدا را شناسايي و معرفي کرد.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: براي اين کار مي توان ابتدا مسابقات شهرستاني را برگزار و از بين راه يافتگان به مسابقات استاني، برگزيدگان را انتخاب و معرفي کرد و در اين راستا استانداري اعتبار مورد نياز اجراي اين مسابقات را تامين مي کند.

شاهرخي با بيان اينکه بيش از 100 دستگاه اجرايي در استان وجود دارد که مي توانند هنگام اذان زمينه را براي پخش صداي موذن در سطح شهر فراهم کنند اضافه کرد: اجراي اين کار هيچگونه هزينه مالي در بر ندارد بلکه با استفاده از امکانات موجود و به کارگيري يک رايو و بلندگو مي توان نواي دلنشين اذان را در همدان پخش کرد.

استاندار همدان اظهار داشت: استانداري مصوبه اين جلسه مبني بر ضرورت پخش صداي اذان از سوي ادارات را به همه دستگاه ابلاغ و روند اجراي آن نيز به دقت بررسي کند.

شاهرخي يادآوري کرد: همدان از گذشته به دارالمومنين و دارالمجاهدين معروف بوده و اين شهر عالم پرور سالهاست که در حوزه نماز به واسطه اقدام هاي شايسته صورت گرفته از سوي مسئولان حائز رتبه هاي ممتاز شده است.

وي خاطرنشان کرد: همدان در اجراي سياست‌ها و برنامه هاي ابلاغي از سوي وزارت کشور در زمينه نماز همواره پيشگام بوده است.

استاندار همدان از مسوولان خواست وضعيت نمازخانه هاي بين راهي و وضوخانه ها را به صورت مرتب و مستمر بررسي و در صورت وجود نقص آن را رفع کنند.

شاهرخي با تاکيد بر اينکه نمازخانه دستگاه ها و ادارات بايد در بهترين نقطه اداره باشد، تاکيد کرد: نماز خانه بايد از اتاق مدير بهتر باشد.

وي عنوان کرد: پرداخت حق القدم امام جماعت مدارس در هر شرايطي به آموزش پرورش استان به صورت مکتوب اعلام شده است و بايد تا پايان سال همه بدهي هاي معوقه تسويه شود.

در اين مراسم از «اميرعباس زارعي» اذان‌گوي نوجوان همداني قدرداني شد.

اين اذان گوي همداني از کودکي در مسجد محل اذان مي‌گفته و حالا پس از شيوع کرونا و خانه نشيني، برنامه اش را تعطيل نکرده بلکه با تغييري مناسب جلوي در خانه و در پياده‌رو اذان مي‌گويد.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی