استاندار همدان: بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان ۳۶ درصد افزایش یافته است

image_2022_7_16-10_8_23_718_51U.jpg

استاندار همدان گفت: شمار بیماران مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان های این استان در طول یک هفته گذشته نسبت به مدت مشابه قبل از آن ۳۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در ستاد مقابله با کرونا استان همدان، افزود: ۱۷۴ بیمار مبتلا به کرونا تا پایان هفته گذشته در بیمارستان های استان بستری شدند که این آمار در هفته قبل از آن ۱۲۸ نفر بود.

وی ادامه داد: همچنین آمار مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان همدان در هفته گذشته ۴.۱ درصد و مراجعان سرپایی به اورژانس و بیمارستان ها ۱۰۷ درصد افزایش یافته که این آمار نشان دهنده افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان همدان است.

استاندار همدان افزود: روند افزایشی آمار مبتلایان به کرونا در استان موجب تغییر رنگ بندی شهرستان های تابعه شده به نحوی که براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی از مجموع ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان، ۶ شهرستان در وضعیت زرد و چهار شهرستان دیگر در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفته اند.

نماینده عالی دولت در استان همدان تاکید کرد: در ماههای اخیر با باور پایان یافتن شیوع ویروس کرونا، شاهد کاهش چشمگیر استفاده از ماسک هستیم که به منظور توجه افراد به شیوه نامه های بهداشتی باید مدیران پیشگام شده و به عنوان الگوی  رعایت اصول بهداشتی عمل کنند.

وی با بیان اینکه رعایت شیوه نامه های بهداشتی باید در جامعه نهادینه شود، تاکید کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی اساس روند نهار ویروس کرونا و ترویج و تثبیت این این فرهنگ در جامعه است.

استاندار همدان با اشاره به مناسبت های پیش رو همچون عید غدیر و بازگشت حجاج، افزود: با توجه به عدم رعایت دقیق نکات بهداشتی در برخی از کشورها و پایین بودن میزان تزریق واکسن، ضمن رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در جامعه همزمان با این ایام، وضعیت بهداشتی حجاج در فرودگاه نیز باید به دقت رصد و کنترل شود.

قاسمی فرزاد ادامه داد: باید نسبت به دریافت تست از حجاج و قرنطینه مبتلایان احتمالی به کرونا اقدام شود چرا که در صورت آلوده بودن یکی از آنها احتمال شیوع ویروس افزایش چشمگیری می یابد.

به گفته وی، براساس دستورالعمل ها باید از ۷۰ درصد ظرفیت اماکن سربسته در شهرستان های با  رنگ زرد استفاده شود و  ارائه خدمات و ورود افراد بدون ماسک به اماکن دولتی نیز باید حتما کنترل شود.

استاندار همدان بر ضرورت تزریق دُز سوم و چهارم واکسن به ویژه برای سالمندان و بیماران تاکید کرد و گفت: در شرایط و با توجه رنگ بندی کرونایی حاکم بر استان باید ۷۰ درصد ظرفیت اماکن تفریحی، ورزشی و فرهنگی، رستوران ها، سالن های پذیرایی و هتل ها به منظور پیشگیری از شیوع ویروس استفاده شود.

hamedanjavan_3.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی