استاندار همدان: تامین آب شرب همدان در وضعیت باثباتی قرار گرفته است/ کاهش محسوس زمان قطعی آب

 image_2022_5_16-8_19_21_803_KsT.jpg

استاندار همدان گفت: با انسجام و اقدام جهادی مجموعه مدیریتی استان و مساعدت های وزیر نیرو و حمایت‌های جدی رییس جمهور، بحران کم‌آبی در شهر همدان مدیریت شد به گونه ای که تامین آب شرب مصرفی مردم شهر در وضعیت باثباتی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در سیزدهمین جلسه مدیریت آب استان همدان که نیمه شب گذشته در محل استانداری برگزار شد با تقدیر از مسئولان ارشد کشور و مجموعه مدیریت استانی در جهادِ آبرسانی به شهر همدان، افزود: در حال حاضر آب شرب همدان از مجموع ۷۳ حلقه چاهی که در اختیار آب و فاضلاب استان قرار دارد، تامین می‌شود؛ اما با توجه به استفاده طولانی مدت از این چاه‌ها در سالیان متمادی، عدم رسوب‌گیری و مستهلک شدن پمپ‌های آن‌ها، ضرورت دارد که رسوب‌گیری و تعمیر و بازسازی پمپ‌ها انجام شود.

وی اظهار داشت: با توجه به تصمیماتی گرفته شده در بخش پدافند غیرعامل و در اختیار داشتن منابع مناسب، ضرورت داشت تا مجوز حفر چاه از وزیر نیرو دریافت شود که این مهم انجام شد که در نتیجه اقدامات اجرایی و عملیاتی آن نیز در حال انجام است.

استاندار همدان گفت: براساس تاکیدات وزیر نیرو و کارشناسان مربوطه، چاه‌های موجود می‌بایست رسوب‌گیری شوند، پمپ‌ها و جداره‌های آن‌ها نیز مورد ارزیابی و بازرسی قرار گیرند که اگر نیاز به تعمیر و یا تعویض داشته باشند، اقدامات لازم انجام شود. 

قاسمی فرزاد افزود: باید خطوط انتقال را تقویت و ظرفیت‌ها را افزایش دهیم تا از بُعد پدافند غیرعامل نیز اگر در وضعیتی قرار گرفتیم که نیاز به بهره‌برداری بود بلافاصله آب را استحصال و استخراج و سپس به داخل مخازن موجود انتقال دهیم.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی موضوع تامین آب همدان در وضعیت باثباتی قرار گرفته و با اقدامات انجام شده، آب مناسب، بهداشتی و سالمی را در اختیار شهروندان قرار داده ایم.

نماینده عالی دولت در استان همدان با اشاره به تصمیمات سیزدهمین جلسه مدیریت آب در زمینه توزیع مناسب آب مصرفی، اظهار داشت: مردم اطمینان خاطر داشته باشند که ساعات قطع آب شهر همدان در روزهای آینده کاهش محسوسی پیدا می‌کند.

به گفته وی، میزان ورودی آب به مخازن در وضعیت خوبی قرار داد و تلاش می‌کنیم با افرایش این میزان نسبت به روزهای قبل، شاهد قطعی آب نباشیم.

169861114_2.jpg

 

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی