استاندار همدان تاکید کرد: مقدمات صدور پروانه ساختمانی در یک ماه فراهم شود

photo_2022-01-16_13-18-41.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری، جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان همدان که با حضور دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، دکتر محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، دکتر توسلی نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودرآهنگ، مدیران استانی و شهرستانی به صورت ویدئو کنفرانس با فرمانداران سراسر استان در سالن شهدای استانداری تشکیل شد.

استاندار همدان در این جلسه، گفت: در استان باز‌آفرینی پایدار و با ثباتی، در دستور‌ کار قرار گرفته است. در ستاد بازآفرینی شهری استان همدان، دو موضوع مهم یعنی بازسازی بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. بنابراین با توجه به اهمیت بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی، باز‌سازی آن‌ها در ستاد بازآفرینی شهری مورد بررسی قرار می‌گیرند.

قاسمی‌فرزاد در ادامه افزود: برای حل موضوع باز آفرینی شهری در استان، دستگاه‌های اجرایی دولتی و خصوصی استان باید مشارکت رسمی و جدی داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به شهر همدان و همچنین شهرهای تابعه، بافت‌های فرسوده نیاز مبرمی به بازآفرینی دارند که باید مورد پیگیری مدیران مربوطه قرار گیرد.

استاندار همدان با بررسی مزایای باز‌آفرینی‌شهری و بافت فرسوده گفت: یکی از مزایای بازسازی و باز آفرینی بافت فرسوده در همدان، پیشگیری از آسیب‌ها و تخریب‌های زلزله‌های احتمالی است.

وی در این راستا حمایت دولت و دیگر دستگاه‌ها را لازم و ضروری دانست و گفت: دولت، شهرداران و اعضای شوراهای شهر و دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها نیز در راستای بازسازی و باز آفرینی شهری حمایت‌ و پشتیبانی‌های لازم را انجام خواهند داد. بنابراین بازآفرینی شهری همدان باید به شکل جهادی مورد توجه مسئولان استانی قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به برخی راه‌حل‌های ممکن برای باز‌سازی بافت‌های فرسوده استان گفت: برخی از بافت‌های فرسوده ممکن است به شکل کوچک یا ریزدانه باشند؛ اما می‌توان با چند واحد همجوار دیگر تجمیع شده و در راستای باز‌آفرینی آن‌ها اقدام کرد.

وی افزود: باز‌آفرینی بافت‌های فرسوده کوچک یا ریزدانه اگر به صورت تجمیع با واحدهای دیگر انجام شود، نیاز به مشوق‌هایی از سوی شهرداری و نظام مهندسی دارد.

استاندار همدان از ارائه مشوق‌هایی برای بازسازی بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: یکی از مشوق‌هایی که می‌تواند در زمینه ترغیب بازسازی بافت‌فرسوده به صورت تجمیع انجام گیرد، صدور پروانه رایگان یا کم هزینه، که تسهیل‌گر و شتاب‌دهنده است.

وی در ادامه با انتقاد از نحوه صدور پروانه در استان گفت: فرآیند صدور پروانه در مجموعه شهرداری و نظام ‌مهندسی طولانی است و باید این اقدام ظرف یک ماه انجام و اجرا شود. بی‌شک شهردار و اعضای شورای شهر همدان نگاه اصلاحی موضوع صدور پروانه در راستای تسهیل‌گری امور را دارند. بنابراین نظام مهندسی می‌تواند ظرف ۱۵ روز بررسی‌های خود را انجام و حداکثر تا یک ماه، پروانه مورد نظر را صادر کنند.

قاسمی‌فرزاد در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سکونت گاه‌های غیر رسمی، پرداخت و گفت: یکی دیگر از موضوعات باز آفرینی شهری، سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان است که باید مورد توجه مدیران مربوطه و مسئولان شهر قرار گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: تقاضای ما از مجموع وزارت راه و شهرسازی این است که در راستای باز‌آفرینی شهری با فراهم کردن زمین رایگان تدابیری بیاندیشد.

وی در پایان گفت: برای باز‌آفرینی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی استان، می‌توان حمایت دستگاه‌‌ها و سازمان‌ها و مجموعه‌هایی مانند بنیاد برکت، بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) را در راستای تبدیل این سکونت‌گاه‌ها به مناطق استاندارد و قابل سکونت، جلب کرد.

photo_2022-01-16_13-19-49.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی