استاندار همدان: حماسه و رشادت‌های نیروهای هوایی در ذهن مردم ماندگار است

photo_2022-03-08_09-49-09.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در مراسم فارغ التحصیلی خلبانان پایگاه شکاری شهید نوژه، که با حضور امیر سرتیپ نصیرزاده، جانشین ستاد کل نیروهای مسلح و امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ايران برگزار شد، گفت: حماسه و رشادت‌های نیروهای هوایی در ذهن مردم ماندگار است.

استاندار همدان گفت: رشادت‌ها و حماسه آفرینی‌های فرماندهان ارتش و نیروی هوایی در زمان دفاع مقدس را هرگز فراموش نخواهیم کرد.

وی افزود: با تهاجم و تجاوز صدام به ایران، نیروهای سلحشور هوایی جمهوری اسلامی، در کمتر از ۳ ساعت، واکنش نشان دادند.
قاسمی‌فرزاد در ادامه با اشاره به عملیات‌های اولیه نیروهای هوایی در مقابل نیروهای بعثی، گفت: نخستین واکنش‌های نیروهای هوایی جمهوری اسلامی ایران یعنی انتقام، کمان‌ اچ‌۳، بود که بیش از ۳۰۰ هواپیما وارد آسمان عراق شد. بدون‌شک این سه عملیات از دقیق‌ترین و بی‌سابقه‌ترین عملیات‌های پروازی در تاریخ جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

وی گفت: صدام حسین کافر، محاسبه کرده بود که در سه روز اهواز و یک‌هفته‌ای نیز تهران را محاصره خواهد کرد، و تصور می‌کرد ارتش جمهوری اسلامی قادر به رویارویی با نیروهای وی نیست.

وی افزود: اقدام جدی و فوری نیروی هوایی بود که توانست در اوایل جنگ، حرکت ارتش بعثی را زمین‌گیر کند.

وی تصریح کرد: فرماندهان ارتش و نیروهای هوایی جمهوری اسلامی ایران صحنه‌های بی‌سابقه و حماسه‌های تاریخی آفریدند که هنوز در ذهن مردم به یادگار‌ مانده است.

نماینده عالی دولت در استان، گفت: فارغ التحصیلان پایگاه شکاری شهید نوژه، پا جای پای فرماندهان خواهند گذاشت که تاریخ شاهد رشادت‌های آنان بوده است. فارغ التحصیلان پایگاه شکاری شهید نوژه، به عنوان فرزندان راستین این آب و خاک در مسیری که شهدای این پایگاه طی‌طریق کردند، گام بردارند.

وی تاکید کرد: دفاع از ارزش‌های کشور، انقلاب، اسلام، ولایت و قرآن سرلوحه کار فارغ التحصیلان پایگاه شکاری شهید نوژه باشد.

علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان در ادامه افزود: فرزندان امروز ما، تفاوتی با نسل پیشین خود ندارند، و همیشه زمینه‌ساز حماسه‌ها و رشادت‌‌ها در دفاع از مردم و این آب و خاک هستند. نیروی هوایی قدرتمند‌تر از همیشه، آسمان ایران اسلامی را رصد و اجازه کوچک‌ترین تعرض را به هیچ‌کس نخواهد داد.

وی در بخش دیگری از سخنان‌ خود گفت: داشتن امنیت یکی از نعمت‌های بزرگ الهی است، که در این دنیای پر مخاطره، توسط نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران تامین می‌شود. بنابراین مردم ایران قدردان زحمات و تلاش‌های نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف در راستای برقراری امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی هستند.

photo_2022-03-08_09-49-12.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی