استاندار همدان: خلاء یک مصلی باشکوه در دارالمومنین و دارلمجاهدین مشهود است

1.jpeg

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری، دکتر علیرضا‌ قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، در دیدار با حضرت آیت‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان و پیگیری مصلی همدان، ضمن حمایت از ساخت و تکمیل این مکان سیاسی و عبادی گفت: از ساخت یک مصلی باشکوه در مرکز استان حمایت می‌شود

استاندار همدان گفت: مصلی و ساخت آن یکی از مشکلات و مسائل قدیمی همدان است که ضرورت دارد روند تکمیل آن در دستور کار جدی قرار گیرد. با همکاری و هم‌افزایی می‌توان مسائل و مشکلات مصلی را به نحو احسن به یک نتیجه مطلوب رساند.

وی گفت: مصلی صرفا، مربوط به نهاد نماز جمعه نیست بلکه یکی از مسائل و اولویت‌های فرهنگی استان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

قاسمی‌فرزاد، در ادامه گفت: با توجه به ظرفیت‌های مرکز استان همدان، عدمِ وجود مصلی، یک‌ معضل اساسی و غیرقابل انکار محسوب می‌شود. مصلی همدان باید در شان و منزلت مردم دارالمومنین و دارلمجاهدین باشد.

وی تصریح کرد: علاوه بر وجود مساجد آباد و پر جمعیت، وجود مصلی باشکوه در استان به ویژه مرکز استان یک امر کاملا ضروری است.

وی گفت: حسینیه امام (ره) با وجود همه ظرفیت‌ها، و همچنین شیوع گسترده کرونا، گنجایشِ جمعیتی را که در همدان برای نماز جمعه حضور می‌یابند، ندارد.

نماینده عالی دولت در استان، گفت: در هفته اخیر با برگزاری میز خدمت مدیران و مسئولان، خلاء یک مصلی با شکوه برای اقدامات سیاسی، فرهنگی و عبادی چشمگیرتر است؛ بنابراین لازم است که مکان مناسبی برای برای ساخت یک مصلی با شکوه شناسایی و در راستای ساخت و تکمیل آن، اقدام کرد.

قاسمی‌فرزاد گفت: برخی از شهرستان‌های استان، مصلی‌های قابل توجه و باشکوهی دارند، این در حالی است که مرکز استان فاقد یک مصلی در حد و اندازه نمازگزاران است.

وی تصریح کرد: برای ساخت مصلی فرآیند‌های قانونی، اداری و تغییر کاربری آن تسهیل و باید هرچه سریع‌تر مشکل تملیک آن انجام شود.

وی تاکید کرد: از ساخت یک مصلی باشکوه در مرکز استان حمایت می‌شود.
2.jpeg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی