استاندار همدان: دولت از برنامه‌ها و طرح‌های علمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان حمایت می‌‌کند

image_2022_5_16-8_19_21_803_KsT.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان، گفت: دولت از برنامه‌ها و طرح‌های علمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان حمایت می‌‌کند.

قاسمی‌فرزاد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر، جدای از وظایف اداری و سازمانی، یک امر اعتقادی و دینی است که انجام و اجرای آن واجب است.

وی گفت: بر پیروانِ تشیع علوی واجب است که مقابل منکر بایستد و معروف را نیز توصیه و تبلیغ کند.

وی با اشاره به گسترش منکرات در جامعه گفت: گسترش منکرات در جامعه موجب، از بین رفتن وحدت، یکپارچگی و انسجام امت اسلامی و دینی می‌شود.

استاندار همدان گفت: فرهنگ دینی و اعتقادی ما با دروغ، تهمت و غیبت، هیچ سازگاری و سنخیتی ندارد.

وی گفت: بی‌توجهی به مبانی دینی، تظاهر، خودنمایی، کنار گذاشتن حُجب و حیا در جامعه سبب رنجش مومنان، خانواده‌های معظم شهدا و افراد فعال در عرصه تعالی بخشی به احکام اسلامی و اجرای قرآن می‌شود.

وی با اشاره‌به انجام و به کارگیری روش‌های نوین در امر به معروف و نهی از منکر گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید با استفاده از روش‌های نوین، علمی_اعتقادی و توجه به مبانی دینی و آموزه‌های قرآن، انجام شود.

وی گفت: قرآن کریم می‌فرماید، برخورد قهری با منکرات با روش احسن باشد که موجب پذیرش و مجاب شدن فرد شود.

قاسمی‌فرزاد در ادامه گفت: باید با پرهیز از تقابل، راه صحیحِ احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را پیش رفت تا به نتایج مطلوب دست یافت.

وی تصریح کرد: می‌توان هنگام دیدن یک منکر در جامعه با تظاهر و رفتار فردی، نسبت به این موضوع اعلام بیزاری و یا رفتار روشنگرانه کرد.

نماینده عالی دولت در استان گفت: از برنامه‌ها و شیوه‌های نوین و علمی_اعتقادی برای مقابله و مبارزه با منکرات در سطح جامعه استفاده شود.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر به گونه‌ای انجام و اجرایی گردد که منجر به نتیجه مطلوب شود.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: از برنامه‌ها و طرح‌های علمی و مطالعه شده‌ی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان حمایت می‌شود.

وی در پایان گفت: دولت حامی آمران به معروف و ناهیان از منکر است و در این راستا مجموعه استانداری آماده پشتیبانی لجستیکی و نیروی انسانی به منظور منطبق شدن فضای همدان با فضای معنوی است.

image_2022_5_16-8_21_11_350_shz.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی