استاندار همدان: دولت سیزدهم به تعالی بخشی تئاتر توجه ویژه خواهد داشت

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر استان اظهارکرد: ایران و فرهنگ ایرانی با هنر عجین است و اگر بخواهیم در مورد غنای فرهنگ ایرانی صحبت کنیم باید ساعت‌ها در مورد آن حرف زد.

وی با بیان اینکه هنر و فرهنگ ما نشأت گرفته از تاریخ بلند ایران است، تصریح کرد: همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران است که با تمدن اسلامی عجین شده و هم به فرهنگ ایرانی و هم فرهنگ اسلامی نگاه ویژه دارد و آن را گرامی می‌دارد.

استاندار همدان با بیان اینکه هنرمند برای ما بسیار ارزشمند است، عنوان کرد: هنرمندان در سال‌هال اخیر همچون گذشته با وجود مشکلات به فرهنگ نگاه ویژه‌ای داشته‌اند و دولت سیزدهم هم به تعالی‌بخشی فرهنگ و تئاتر که مادر هنرها است، توجه خواهد داشت. 

قاسمی فرزاد افزود: هنرنمایی کار هر کسی نیست، هنرمندان تئاتر از استعداد و قابلیت بالایی برخوردار هستند چرا که اجرای زنده نیازمند یک خلاقیت و اعتماد به نفسی است که کار هر کسی نیست. 

وی ادامه داد: امروز هنرمندان باید با توانایی و استعداد خود به حفظ و حراست از هنر اصیل ایرانی اسلامی کمک کنند، اگر هنر و فرهنگ مورد پاسداشت قرار نگیرد مورد حمله و بسیاری از هجمه‌ها قرار خواهیم گرفت.

استاندار همدان با بیان اینکه فرهنگ ایرانی مختص کشور ماست و هنرمندان باید توجه به فرهنگ ایرانی را اصل قرار دهند، توضیح داد: در فرهنگ ما خانواده قداست دارد، احترام به پدر و مادر باید به شکل دقیق منعکس شود و برای نسل‌های آینده به عنوان یک ارزش بیان شود.

قاسمی فرزاد اظهار کرد: تئاتر یکی از هنرهایی است که هنرمندان با خلاقیت خود می‌توانند واژه‌هایی چون از خود گذشتگی، ایثار و دیگر ارزش‌ها را به مردم و به خصوص جوانان نشان دهند. 

وی با اشاره به وضعیت معیشت هنرمندان نمایشی گفت: هنرمندان عرصه تئاتر با کمترین دستمزدها و با سخترین شرایط معیشتی گذران زندگی می‌کنند و ایثارگرانه به این هنر می‌پردازند، با تمام توان از این هنرمندان حمایت می‌کنیم و انتظار داریم در پاسداشت و نکوداشت فرهنگ کشور حرکت کنند و در این زمینه ما را یاری کنند. 

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی