استاندار همدان: دولت سیزدهم به دنبال تامین آب پایدار برای شهر همدان است

 169865531.jpg

استاندار همدان با اشاره به اینکه برنامه توزیع آب شهر همدان موقتی است، گفت: دولت سیزدهم با اجرای اَبَر پروژه آبرسانی به همدان، علاوه بر تامین آب پایدار برای این شهر، مشکلات را حل می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در نشست اعضای شورای آب استان همدان که با حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور، معاون وزیر نیرو و جمعی از مسوولان کشوری و استانی برگزار شد، افزود: پروژه انتقال آب به همدان، از سال ۱۳۸۳ با سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به همدان تصویب شد و قرار بود تا سال ۱۳۹۰ به بهره‌برداری برسد؛ در حالی که در سال ۱۴۰۰ با آغاز به کار دولت سیزدهم، این پروژه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی اظهار داشت: دولت سیزدهم به فکر تامین آب پایدار برای همدان است، با پیگیری‌های انجام شده و به دستور رئیس جمهور محترم، اعتبار ویژه‌ای برای این کار اختصاص یافته است. 

قاسمی فرزاد تصریح کرد: در طول چندماه گذشته، وزارت نیرو، در راس آن وزیر نیرو، معاونان، شرکت های آب‌ منطقه‌ای و آبفا، اقدامات و فعالیت‌های خوب و موثری در جهت پیشبرد پروژه آبرسانی به شهر همدان داشته‌اند که قابل قدردانی و تشکر است.  

وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی پروژه آبرسانی به شهر همدان، در طول چهار ماه گذشته در دولت سیزدهم، بیش از ۱۷ سال در دولت‌های قبل بوده است و مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان از سال ۱۳۸۶ تا ۱۴۰۰، حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، گفت: در سفر دیروز (شنبه) وزیر نیرو به استان و بازدید از پروژه انتقال آب به همدان، قرار شد یک جدول زمان‌بندی شده از اقدامات باقی مانده برای اجرای پروژه آبرسانی، مشخص شود. 

وی افزود: با توجه به بازدیدهای میدانی وزیر نیرو، در طول چند هفته آینده، فاز نخست طرح انتقال آب به همدان تکمیل خواهد شد. 

قاسمی فرزاد اظهار داشت: در روزهای گذشته، شاهد افت فشار در مخازن آب شهر همدان بودیم و ضرورت دارد که از مصرف بی‌رویه آب پرهیز شود.  

وی با بیان اینکه خویشتن‌داری و همکاری مردم شریف همدان در این چند روز قابل قدردانی و تشکر است، تصریح کرد: مجموعه مدیریتی آب‌منطقه‌ای و شرکت‌ آبفا در استان به صورت شبانه روز، تلاش می‌کنند تا هر چه‌ سریع‌تر، پروژه آبرسانی به شهر همدان به پایان برسد. 

استاندار همدان خاطرنشان کرد: برخی از کشاورزان استان در راستای همبستگی و هم‌یاری، تعدادی از چاه‌های آب را در اختیار شرکت آبفا قرار داده‌اند تا کمبود آب مردم همدان جبران شود. 

وی ادامه داد: از کسانی که حاضرند به صورت داوطلبانه چاه‌های خود را برای تامین آب آشامیدنی مردم همدان اختصاص دهند، حمایت خواهد شد.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: جمعیت هلال احمر در محله هایی که تهیه بطری آب آشامیدنی برای آنها سخت بوده، توانسته به صورت گسترده و چشم‌گیر بسته‌های آب را بین مردم تقسیم کند. 

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی