استاندار همدان: زمینه شغلی معتادان بهبودیافته با استفاده از ظرفیت‌های موجود ایجاد شود

 169897696_1.jpg

استاندار همدان گفت: یکی از نیازهای اصلی و برای بازگشت معتادان بهبود یافته به جامعه برای زندگی سالم، ایجاد شغل مناسب است که این مهم باید با استفاده از ظرفیت های موجود از جمله توان جامعه خیرین فراهم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان ، علیرضا قاسمی فرزاد در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان، افزود: نبود کار و فرصت شغلی برای معتادان بهبود یافته می تواند به عاملی برای بازگشت دوباره آنها به دامن اعتیاد و مشکلات گذشته تبدیل شود لذا اشتغال زایی برای این افراد با بکارگیری ظرفیت های موجود بسیار مهم است.

وی بر همکاری مجموعه معاونت اقتصادی استانداری همدان در ایجاد فرصت های شغلی برای معتادان بهبود یافته تاکید کرد و اظهار داشت: دراین خصوص می توان برای واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی که در بکارگیری معتادان بهبود یافته پیشقدم شوند، مشوق ها و تسهیلات ویژه ای را در نظر گرفت.

استاندار همدان به وجود فضاها و امکانات نگهداری از معتادان متجاهر در سطح استان اشاره کرد و گفت: با وجود فراهم بودن این امکانات در شهرستان هایی مانند کبودرآهنگ و نهاوند، اما مردم همچنان از حضور و جولان این افراد در سطح شهر گلایه دارند.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: حضور و تردد معتادان متجاهر در سطح شهر موجب سلب امنیت روانی و آرامش مردم می شود ضمن اینکه این موضوع در حوزه اجتماعی آسیب هایی را به دنبال دارد و لذا ضروری است برای رفع این مشکل و ساماندهی این افراد، برنامه ریزی و اقدام شود.

وی با اشاره به تاکید وزیر کشور برای ساماندهی وضعیت معتادان متجاهر تا پایان شهریور ماه، گفت: باید برای اجرای این مهم از تمامی امکانات موجود استفاده شود که مراکز ماده ۱۶ و کمپ های ترک اعتیاد از جمله ظرفیت های قابل توجه در این حوزه هستند.

استاندار همدان خاطر نشان کرد: مراکز ماده ۱۶ امکانات خوبی برای جمع آوری و اسکان معتادان متجاهر دارند که به عنوان مثال ظرفیت مرکز ماده ۱۶ کبودرآهنگ را می توان تا هزار نفر افزایش داد.

وی با اشاره به اقدام برای جذب اعتبارات مورد نیاز تکمیل مراکز ماده ۱۶، افزود: باید کمیته ای با حضور نهادهای متولی در کمترین زمان ممکن تشکیل و نسبت به تفکیک افراد زباله گرد، متکدیان و معتادان متجاهر اقدام شود.

نماینده عالی دولت در استان همدان با اشاره به لزوم ساماندهی معتادان متجاهر و زباله گردها، گفت: ظرفیت مرکز ماده ۱۶ شهر نهاوند(متعلق به سپاه) نیز قابل افزایش است که البته در سفر رییس جمهور با افزایش ظرفیت کمپ نگهداری بانوان معتاد در ۲ شهرستان فاقد کمپ بانوان نیز موافقت شد.

استاندار همدان همچنین بر انجام فعالیت های مشاوره ای به صورت میدانی و در مدارس نیز تاکید کرد و گفت: حضور مربیان و مشاوران در مدارس و برپایی نمایشگاه های عکس و فیلم مرتبط با معضلات ناشی از اعتیاد در درون مدرسه، نقش مهمی در پیشگیری از بروز آسیب و شناخت دقیق دانش آموزان از آثار سوء مصرف موادمخدر و اعتیاد به عنوان یک حرکت بازدارنده دارد.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی