استاندار همدان: سد کلان ملاير از طرح‌هاي شاخص استان است

استاندار همدان با بيان اينکه سد کلان ملاير از طرح هاي شاخص استان است، گفت: با تکميل و احداث اين طرح، بيش از 12 ميليون متر مکعب آب مورد نياز شهر ملاير تامين شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومي استانداري همدان، سيدسعيد شاهرخي در جريان سفر به ملاير براي افتتاح طرح آبرساني شهر، در ديدار با ائمه جمعه اين شهرستان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستاي تامين آب‌ شرب شهر ملاير، افزود: تا پيش از اين نگراني جدي در مورد آب شرب مردم ملاير وجود داشت که با تکميل احداث سد کلان ملاير و خط انتقالي که از اين سد به شهر کشيده شد، نگراني‌ها و برخي مشکلات رفع مي‌شود.

وي خاطر نشان کرد: با خط انتقالي از اين سد به شهر ملاير و تکميل تصفيه خانه آب که امروز افتتاح شد، شرايط مطلوبي براي تامين آب شرب سالم و پايدار شهر ايجاد شده است.

شاهرخي گفت: با توجه به برنامه‌ريزي و آينده‌نگري که در اين طرح شده، تا سال 1415، گنجايش آن به 30 ميليون متر مکعب، قابل افزايش است، زيرا گنجايش سد کلان تا 45 ميليون متر مکعب برآورد شده است.

استاندار همدان اقدامات وزارت نيرو در کل کشور را قابل تقدير خواند و گفت: وزارت نيرو با اقدامات و برنامه‌هايي که در سطح کشور و استان همدان تدوين کرده است، خوش درخشيد.

شاهرخي به بخشي از اقدامات انجام شده در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون بيش از 100 طرح و پروژه شاخص در استان همدان شناسايي شده و در هرکدام از طرح‌ها در حوزه‌هاي مختلف کشاورزي، صنعت و گردشگري به نتايج مطلوب و قابل قبولي دست يافته‌ايم.

وي اظهار داشت: در حوزه کشاورزي تامين آب يکي از مسائل جدي استان همدان و ملاير بود که با ساخت سد کلان ملاير بخش بزرگي از اين مشکل رفع شد.

20 پروژه صنعت آب و برق با سرمايه‌گذاري پنج هزار و 800 ميليارد ريال با حضور ويدئو کنفرانسي وزير نيرو و در قالب چهل و سومين هفته پويش #هرهفته_الف_ب_ايران در6 استان به بهره‌برداري رسيد.

امروز و در قالب پويش هر هفته #الف ب-ايران، از 20 پروژه که 6 پروژه در استان کرمانشاه، چهار پروژه در استان گيلان، 6 پروژه در دو استان آذربايجان شرقي و فارس و نيز در استان هاي بوشهرو همدان و برق‌رساني روستايي در 17 استان کشور، بهره برداري شد.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی