استاندار همدان: ظرفیت آبرسانی به همدان تا هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه افزایش می‌یابد

 40e7fa43-2cba-4347-b5ea-3ee95cc13b4e.jpg

استاندار همدان گفت: تصفیه خانه طرح آبرسانی به همدان تا چند ماه آینده به مرحله بهره برداری می‌رسد که در فاز نخست یک هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه و در فاز بعدی یک هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه آب از طریق آن تصفیه و به شبکه آبرسانی شهر همدان متصل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در حاشیه بازدید از روند ساخت تصفیه خانه (مهاجران) پروژه آبرسانی بلند مدت به همدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط وزارت نیرو و افزایش تعداد نیروهای اجرایی پیمانکار، سرعت ساخت تصفیه خانه طرح آبرسانی بلند مدت به همدان افزایش می‌یابد.

وی اظهار داشت: با افزایش سرعت اجرایی ساخت تصفیه خانه مهاجران، پیش بینی می‌شود تا چند ماه آینده این تصفیه خانه وارد مدار بهره برداری شود.

قاسمی فرزاد با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در راستای آبرسانی به همدان، تصریح کرد: مهمترین مساله این اَبَرپروژه، انتقال آب از فاصله ۱۴۵ کیلومتری به شهر همدان بود که چند ماه پیش با موفقیت به ثمر نشست.

وی تاکید کرد: هم‌اینک قدرت انتقال آب به همدان تا یک هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه فراهم شده اما تجهیزات کنونی ما برای تصفیه آب ۶۰۰ لیتر در ثانیه است.

استاندار همدان ادامه داد: با تلاش وزارت نیرو، قرارگاه بعثت و شرکت آب منطقه‌ای استان همدان، تا چند ماه آینده با بهره برداری از تصفیه خانه مهاجران، ظرفیت تصفیه آب به میزان یک هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه فراهم می‌شود.

وی تاکید کرد: بیشتر تجهیزات مورد نیاز برای ساخت این تصفیه خانه وارد کارگاه شده و اقدامات لازم برای نصب این تجهیزات در حال انجام است.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه بازدید امروز نشان از پویایی کار و همت مضائف برای اجرای پروژه دارد، افزود: مهندس علیزاده نماینده ویژه وزیر نیرو به همراه مهندسان اجرایی شرکت آب منطقه‌ای استان، بر روی پروژه مستقر هستند و روند اجرای این طرح را از نزدیک پیگیری می‌کنند.

وی عنوان کرد: افزایش گروه‌های کاری یکی از لازمه‌های سرعت بخشیدن به این طرح است تا هرچه سریع تر این تصفیه خانه تکمیل و آماده بهره برداری قرار گیرد.

93d06256-8d35-4a22-be45-5da897faf098.jpg

استاندار همدان اظهار داشت: با تکمیل و بهره برداری از این تصفیه خانه، آب با ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه تصفیه و از همین مکان (مهاجران) برای توزیع، به مخازن شهری و شبکه آبرسانی همدان متصل می‌شود.

وی تصریح کرد: مجموع ظرفیت این تصفیه خانه یک هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه است که در فازهای بعدی شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.

قاسمی فرزاد گفت: ظرفیت فاز نخست آبرسانی به همدان ۶۰۰ لیتر در ثانیه بود که هم اینک این آب به شبکه آبرسانی شهری متصل و مشترکان در حال استفاده از آن هستند.

وی تاکید کرد: در فاز دوم نیز، تا چند ماه آینده ظرفیت انتقال آب به همدان به یک هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه افزایش می‌یابد و در فاز سوم این میزان به یک هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه می‌رسد.

447f736a-3595-4efe-a85b-6a1333c0aab0.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی