استاندار همدان: فاز نخست آبرسانی به همدان ۲ هفته دیگر بهره‌برداری می‌شود/ کاهش مدت زمان قطعی آب

 169899796.jpg

استاندار همدان گفت: با افزایش حجم ورودی شبکه آبرسانی همدان، زمان اعمال سهمیه بندی آب در سطح شهر به زودی و در روزهای آینده کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در نوزدهمین نشست اعضای شورای آب استان همدان افزود: با بهره بردای از خط بای پس، ظرفیت آبدهی در شهر افزایش پیدا می کند و در روزهای آتی مدت زمان قطعی به کمترین میزان خود می رسد.

وی تصریح کرد: نظم و انضباط در حوزه آبدهی شبکه اهمیت بالایی دارد و اگر ساعات قطعی آب در سطح شهر همدان کم شود، بخش زیادی از مشکلات شهروندان برطرف می‌شود.

استاندار همدان اظهار داشت: خط گذرگاه (بای پس) پروژه آبرسانی به همدان تکمیل شده است و پس از سپری کردن مراحل آزمایش، تا چند روز آینده بهره برداری می‌شود؛ این خط نقش موثری در تعادل شبکه آبرسانی همدان دارد.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: خط گذرگاه (بای پس) بیش از هشت ویژگی مثبت و راهبردی برای رفع مشکلات شبکه آبرسانی همدان دارد که طراحی و اجرای آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بسیار هوشمندانه بود.

وی با اشاره به اینکه این خط تا افتتاح طرح آبرسانی به همدان، آب چاه های اطراف از جمله منطقه خالق‌وردی را به تصفیه خانه شهید بهشتی می‌رساند، خاطرنشان کرد: مجموعه استانداری، چهار معاون استاندار، فرمانداران همدان، کبودرآهنگ و بهار، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی و مجموعه وزارت نیرو شبانه روز در حال انجام وظیفه و خدمت رسانی به مردم در راستای برطرف کردن مشکلات آب همدان هستند.

استاندار همدان تاکید کرد: مشکلاتی کنونی آب همدان از گذشته به ما ارث رسیده است، با این وجود ما شرمنده مردم هستیم و تمام تلاش خود را برای بر طرف کردن مشکلات و خدمتگزاری به شهروندان به کار می‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه مجموعه آب منطقه ای و آبفا تلاش دارند هرچه زودتر مشکلات آب همدان برطرف شود، افزود: وزیر نیرو از این طرح به عنوان اَبَر پروژه نام برده‌است و به عنوان طرحی ملی به آن نگاه می‌شود.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: چاه‌های کشاورزی، به صورت موقت وارد شبکه شده؛ این چاه‌ها به امانت گرفته شده است و باید به زودی به مالکان آن بازگردانده شود.

وی اظهار داشت: ۳۰ حلقه چاه پدافندی که تصویب شده باید به سرعت حفاری و آماده اتصال به شبکه قرار گیرد؛ چاه‌های شرکت آبفا نیز در مدار باقی می‌ماند تا به صورت موقت نیازها برطرف شود.

استاندار همدان با بیان اینکه فاز نخست پروژه آبرسانی به همدان تا ۲ هفته دیگر بهره برداری می‌شود، گفت: با بهره برداری از فاز نخست، ۶۰۰ لیتر در ثانیه آب وارد شبکه آبرسانی می‌شود و انتقال ۶۰۰ لیتر دیگر نیز همزمان با بهره برداری کامل طرح و تصفیه خانه صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه استان همدان بیش از ۶۰ میلیون متر مکعب آب نیاز دارد، تصریح کرد: سهم همدان از آب سد تالوار حدود ۳۰ میلیون متر مکعب در سال است که ۳۰ میلیون متر مکعب دیگر کم داریم و باید بر اساس برنامه وزارت نیرو، این میزان آب از منابع دیگر تامین شود.

قاسمی فرزاد افزود: با حمایت‌ها و اقدامات وزارت نیرو و تلاش مسئولان استان، در مسیر توسعه حرکت می کنیم و هرچه زودتر شاهد بهره برداری از طرح آبرسانی خواهیم بود.

استاندار همدان با قدردانی از صبوری و شکیبایی مردم همدان گفت: همه دست به دست هم داده اند، گروه‌های متخصص از سایر استان‌ها به همدان آمده‌اند و وزیر نیرو و معاونانش برای تکمیل پروژه در کنار ما هستند.

این نشست با حضور معاون وزیر نیرو، مدیران ارشد وزارت نیرو، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استان همدان برگزار شد.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی