استاندار همدان: فوتی‌های هفته گذشته کرونا در استان واکسن تزریق نکرده بودند

 169862281.jpg

استاندار همدان با بیان اهمیت و ضرورت تزریق واکسن برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و کاهش آمار مرگ و میر گفت: ۱۵ نفر هفته گذشته در استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که ۱۰۰ درصد این افراد نسبت به تزریق واکسن اقدامی نکرده بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا از زائران اربعین حسینی و متقاضیان حضور در کربلای معلی خواست پیش از عزیمت به عتبات عالیات نسبت به تزریق دُز یادآور کرونا اقدام کنند.

وی ادامه داد: اجرای برنامه نمادین از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای تزریق واکسن کرونا به زائران اربعین حسینی و بازتاب و انعکاس آن از سوی رسانه ها حرکت ارزشمندی برای ترغیب این افراد به واکسیناسیون است.

استاندار همدان اضافه کرد: با توجه به استقبال بی نظیر مشتاقان اباعبدالله الحسین(ع) برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی و بالا بودن میزان تجمع برای پیشگیری از ابتلا به کرونا دست کم باید ۲ هفته قبل از عزیمت به عراق نسبت به تزریق واکسن اقدام شود.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: طبق رنگ بندی کرونایی مبنی بر استفاده از ۷۰ درصد ظرفیت اماکن در شهرستانهای زرد، ۵۰ درصد در مناطق نارنجی و ۳۰ درصد در مناطق با رنگ بندی قرمز باید این موارد در اماکن عمومی، محیط های مسقف، ورزشگاه ها و رستوران رعایت شود.

وی تصریح کرد: استفاده از ماسک به ویژه در محیط های مسقف برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، تزریق دُز یادآور، رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری فیزیکی همچنان مورد تاکید است.

استاندار همدان خواستار مطالبه کارت واکسن کرونا دانش آموزان از سوی آموزش و پرورش هنگام ثبت نام شد و اظهار داشت: البته این کار نه به عنوان یک الزام بلکه به عنوان یک کار فرهنگی در راستای ارتقای سلامت دانش آموزان است.

قاسمی فرزاد افزود: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری اصناف و قرارگاه زیستی پیگیری لازم را در زمینه «پی یو آر» کُد انجام دهند همچنین همه تریبون داران و افراد با نفوذ و رسانه ها نسبت به تشویق افراد به تزریق واکسن اقدام های لازم را انجام دهند.

وی خواستار پیگیری برای نصب دستگاه تهویه در مدارس و دانشگاه ها با توجه به زمان باقی مانده تا بازگشایی مدارس شد و تاکید کرد: بازرسی آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و پدافند زیستی نسبت به بررسی وضعیت نصب دستگاه تهویه هوا در مدارس بازرسی های لازم را تا پیش از بازگشایی مدارس انجام دهند.

استاندار همدان با قدردانی از پزشکان و پرستاران که با شیوع ویروس کرونا به صورت شبانه روزی برای سلامت مردم تلاش کردند روز پزشک را به آنها تبریک گفت.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: هم اینک چهار شهرستان «رزن، درگزین، کبودرآهنگ و اسدآباد» در وضعیت قرمز، شهرستان های «همدان، بهار، فامنین و نهاوند» در وضعیت نارنجی و «ملایر و تویسرکان» در وضعیت زرد هستند.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی