استاندار همدان مطرح کرد: بهره‌برداری پروژه آبرسانی همدان در اوایل سال ۱۴۰۱

photo_2021-12-14_13-08-59.jpg

به گزارش روابط عمومی استانداری همدان، دکتر علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان در بازدید از پروژه انتقال آب سد تالوار به استان همدان، گفت: تصفیه‌خانه قدرت و توانایی تصفیه ۱۸۰۰ لیتر در ثانیه را دارد که در دو مدل انجام می‌گیرد.

استاندار همدان، افزود: در حال حاضر مدل اول آن در حال انجام است که قادر است ظرفیت ۱۸۰۰ لیتر بر ثانیه تصفیه کند.

وی گفت: تصفیه‌خانه پروژه‌ی آبرسانی همدان، به این منظور احداث شده تا آبی را که از سد تالوار به شهر همدان منتقل می‌شود، تصفیه کند.

نماینده عالی دولت در استان، با اشاره به اعتبارات پروژه آبرسانی به شهر همدان، گفت: اقدامات و فرآیند فیزیکی کار به سرعت در حال انجام است، وزیر نیرو در بازدید قبلی خود از این پروژه در راستای تامین اعتبار آن، قول مساعدت و پشتیبانی داده که امیدوارم هرچه سریع‌تر مشکلات این طرح برطرف شود و به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: با توجه به برخی اقدامات که انجام شده، با نصب و راه‌اندازی برخی تجهیزات، بتوان تا اوایل سال آینده قابل بهره‌برداری باشد.

قاسمی‌فرزاد، با اشاره به بهره‌برداری از این پروژه در اوایل ۱۴۰۱، گفت: حدود ۱۰ کیلومتر از خط پروژه آبرسانی همدان باقی مانده که سعی می‌شود تا اوایل سال ۱۴۰۱ به اتمام برسد. با توجه به وضعیت بحرانی آب در شهر همدان طی سال‌های گذشته، امسال نیز این بحران، ادامه داشته و شاهد قطعی آب در شبانه‌روز بودیم، که با اقداماتی که صورت گرفت، این قطعی به کم‌ترین ساعات ممکن رسیده است.

وی از اقدامات دیگر برای حل بحران آب شهر همدان گفت و تصریح کرد: چاه‌هایی در چند نقطه اطراف همدان حفر خواهد می‌شود که مجموع دبی آن‌ها ۲۰۰لیتر بر ثانیه است که به عنوان یک منبع کمک کننده تامین آب، می‌تواند بخش قابل توجهی از این بحران را مدیریت و رفع کند.

به گزارش روابط عمومی استانداری همدان، طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان از سال 86 آغاز شده و در افق این طرح در اوایل سال ۱۴۰۱ به پ‌طور کامل، آب مورد نیاز همدان به خط لوله اصلی متصل خواهد شد.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی