استاندار همدان: منتظر تامین اعتبار از سوی وزارت راه و شهرسازی برای خرید زمین هستیم

 photo_٢٠٢٢-١١-٢٠_١٢-٢١-٣٠.jpg

استاندار همدان تاکید کرد که بر اساس دستور آیت الله رئیسی، رئیس جمهور به وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تامین اعتبار لازم برای خرید زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در شهرهایی که با مشکل کمبود زمین مواجه اند، هستیم که در صورت تحقق این مهم مشکل بسیاری از متقاضیان در استان مرتفع خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در بیست و دومین جلسه شورای مسکن استان همدان اظهار داشت: البته هم اینک در بیشتر شهرهای استان مشکلی برای تامین زمین نداریم و تنها در شهر همدان به دلیل قیمت بالای ملک و زمین با این معضل مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود زمین در شهر همدان، طی اقداماتی که صورت گرفت ۱۷۴ هکتار زمین تعیین تکلیف نهایی برای واگذاری به متقاضیان و همچنین ۲۰۰ هکتار دیگر نیز در حال انجام و مراحل قطعی شدن است.

به گفته وی در راستای کاهش قیمت تمام شده مسکن در همدان زمین‌ به متقاضیان واجد شرایط اعطا و زمینه اصلی برای ساخت مسکن توسط خود مردم فراهم شود و در نتیجه تعداد زیادی از این افراد خانه‌دار می‌شوند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در صورت واگذاری زمین به انبوه سازان قیمت تمام شده مسکن افزایش می یابد اظهار داشت: برهمین اساس به جهت تسریع در ساخت و حذف هزینه های سربار زمین تحویل متقاضیان شود تا به سلایق خود و بصورت چند مالکیتی ساخت و ساز صورت گیرد.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: مبلغ پرداختی برای صدور پروانه ساخت سه تا سه و نیم میلیون تومان در استان همدان به تصویب رسیده است.

استاندار همدان افزود: علاوه بر حفظ محیط زیست و نگهداری از زمین های حاصلخیز، از ظرفیت‌های استان برای تکمیل طرح نهضت ملی مسکن استفاده می‌شود. وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در راستای انجام و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور، مقرر شد اعتباراتی برای خرید زمین تامین و در اختیار قرار گیرد لذا با این اعتبارات، می‌توانیم اراضی مورد نیاز را خریداری و سپس به طرح نهضت ملی مسکن اضافه کنیم.

استاندار همدان اظهار داشت: اعضای شورای تامین مسکن استان مکلف هستند مسائل و موانع طرح نهضت ملی مسکن در استان را ظرف یک ماه آینده تعیین تکلیف کنند.

قاسمی فرزاد گفت: با توجه به هماهنگی و انسجام مطلوبی که بین دستگاه‌های اجرایی استان وجود دارد، طرح نهضت ملی مسکن در کم‌ترین زمان ممکن تکمیل و به پایان خواهد رسید.

وی اظهار داشت: نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین و مردمی‌ترین طرح‌های دولت سیزدهم با هدف تامین مسکن مورد نیاز جوانان و خانوارهای فاقد مسکن امیدواری ها برای خانه‌دار شدن را افزایش داده است.

استاندار همدان افزود: دولت سیزدهم در راستای توسعه عدالت با اجرای طرح نهضت ملی مسکن در پی بازکردن این گره بزرگ از زندگی و معیشت از خانوارهای فاقد مسکن و جوانانی است که به دنبال تامین سرپناه برای خود هستند.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه طبق دستور و تاکید رییس جمهور دستگاه‌های اجرایی اراضی خود را به اجرای پروژه نهضت ملی مسکن اختصاص دهند افزود: همه دستگاه‌ها پای کار بیایند و برای اجرای این طرح باید همه اراضی مازاد دولتی را در اختیار اجرای این طرح بگذارند.

وی با تاکید بر حفظ و صیانت از زمین‌های کشاورزی و ممانعت از استفاده از آن برای طرح مسکن ملی افزود: در راستای تسریع در کار زمین هایی که در بیش از ۲۰ سال گذشته در آن کشت صورت نگرفته به این طرح اختصاص یابد.

photo_٢٠٢٢-١١-٢٠_١٢-٢١-١٦.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی