استاندار همدان: وقتی قیمت‌ها ثابت شود، دست دلالان بازار نیز کوتاه خواهد شد

photo_2022-01-02_11-27-09.jpg

به گزارش روابط عمومی استانداری، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد در پنجمین جلسه کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان، ضمن تقدیر از اعضا و کلیه دست‌اندرکاران این ستاد، گفت: با توجه به تغییراتی که در ارز ترجیحی، صورت گرفته، در طول چندسال گذشته تغییراتی نیز در قیمت کالاهای اساسی به وجود آمده است.

استاندار همدان افزود: حذف ارز ترجیحی توسط دولت سیزدهم، در نتیجه سوء مدیریت‌های دولت قبل و مشکلات سامانه، انجام گرفت. بنابراین حذف ارز ترجیحی، مشکل خاصی برای مردم به ویژه کشاورزان و دامداران ایجاد نخواهد کرد.

قاسمی فرزاد، در ادامه گفت: پیش از این به علت عدم تثبیت قیمت‌ها، نهاده‌های دامی به دست کسانی که جوجه‌ریزی می‌کردند و یا گله‌دار بودند نمی‌رسید.

وی با اشاره با تعدیل قیمت‌ها و ثبات بازار، گفت: دولت در تلاش است تا از طریق کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار در سطح ملی، با تعدیلی که در قیمت‌ها ایجاد می‌کند، تعادل و ثباتی به بازار بدهد و دست دلالان را کوتاه کند. پیش از این با وجود اینکه دولت ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومانی پرداخت می‌کرد؛ اما تولید کننده رضایت نداشت و گله‌مند بود.

استاندار همدان از عدم افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی خبر داد و گفت: جهت اطلاع مردم باید گفت که در کالاهای اساسی چون مرغ، تخم‌مرغ، گوشت و شیر نیز افزایش جهشی رخ نخواهد داد.

وی افزود: وقتی قیمت‌ها متعادل و ثابت شود، هم دست دلالان کوتاه می‌شود و هم جلوی گران‌فروشی و طمع افراد سودجو گرفته خواهد شد.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست‌های دولت پرداخت و گفت: دولت به دنبال هدفمند کردن یارانه‌هایی است که به صورت غیر‌مستقیم پرداخت می‌کند. در اقدامی که دولت سیزدهم در نظر گرفته، حدود ۶۰ میلیون نفر از یارانه‌های دولتی بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: دولت سیزدهم هیچ‌گونه برنامه‌ای در راستای افزایش قیمت گندم، آرد و دارو ندارد. بنابراین با توجه به سیاست‌هایی که دولت سیزدهم در پیش گرفته، افزایش قیمت در کالاهای گندم، آرد و دارو در سال جاری و سال آینده انجام نخواهد گرفت.

photo_2022-01-02_10-39-24.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی