استاندار همدان: پروژه آبرسانی به همدان طی ۱۷ سال گذشته ۴۰ درصد پیشرفت کرده است

169868438_1.jpg

استاندار همدان با اشاره به اینکه کمبود آب موضوعی بحرانی در سطح استان است، گفت: پروژه بزرگ آبرسانی به شهر همدان در ۱۷ سال گذشته فقط ۴۰ درصد پیشرفت داشته که از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون روند اجرای پروژه سرعت چشمگیری گرفته و در همین مدت کوتاه به اندازه ۱۷ سال گذشته برای تکمیل آن کار شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در جمع ائمه جمعه استان همدان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، افزود: دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود توجه و عنایت ویژه ای برای تکمیل این پروژه به عنوان راهکار اصلی رفع مشکل کم آبی همدان و تامین آب پایدار شهر داشته است و در این زمینه با تامین اعتبارات مناسب، اقدامان بسیاری خوبی انجام داده به نحوی که عمده فعالیت های مرتبط به اجرای این عملیات برای تکمیل و بهره برداری در همین ماه های اخیر انجام شده است.

وی با بیان اینکه در مرحله اول ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ابر پروژه آبرسانی همدان اختصاص داده شد، اظهار داشت: مرحله تهیه تجهیزات برای ۱۴۰ کیلومتر لوله گذاری به قطر ۱۶۰ سانتی متر در عمق چهار متری، ساخت سریع اتصالات و لوله ها، طراحی موتورها و الکتروموتورها و تامین برق مصرفی، تهیه ژنراتور و تامین مصرف سوخت و تهیه ۳۶ پمپ مربوطه با جدیت و پیگیری شبانه روزی مدیریت اجرایی استان در حال انجام است.

قاسمی فرزاد با اشاره به برخی پیامدهای اجرایی این پروژه برای انتقال آب، گفت: این ابر پروژه با اقدامات جهادی و چالاکی به ۲ سال زمان نیاز داشت اما حمایت جدی دولت سیزدهم و تلاش جهادی مدیریت استان منجر شد تا تکمیل این تمام در طول مدت چهار ماه در دستور کار قرار گیرد و اقدامات ارزشمندی نیز دراین زمینه انجام شده است.

به گفته وی، طبق پیش بینی ها مقرر شده بود که تکمیل این طرح و انتقال آب تا پایان مرداد امسال محقق شود و سد اکباتان نیز تا پایان شهریور نیاز همدان به آب را تامین کند.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: بخش کشاورزی بیش از ۸۵ درصد منابع آب استان را مصرف می‌کند که باید با اجرای شیوه های نوین و جایگزین در کشت، این میزان مصرف به مقدار استاندارد و معقول کاهش یابد.

استاندار همدان با اشاره به کاهش چشمگیر میزان بارش ها، افزود: منابع آبی موجود به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی روبه پایان است که البته اجرای کوچکترین برنامه اصلاحی و مدیریتی در زمینه مدیریت مصرف آب کشاورزان نیز با اعتراض این افراد روبرو می شود.
وی افزود: میزان مصرف روزانه در گرم ترین روزهای سال های گذشته حدود هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه بود که این میزان در روزهای گذشته(قبل از بروز مشکل و قطعی آب) به ۲ هزار و ۳۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: درحال حاضر تعدادی چاه کشاورزی در منطقه بهار، کبودراهنگ و پیرامون شهر همدان با این رویکرد که در شرایط کنونی آب شرب از کشاورزی مهم تر است به امانت گرفته شده و وزیر نیرو نیز قول مساعد برای جبران خسارت های کشاورزان را داده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه با بهره برداری از پروژه آبرسانی، آب دائمی و پایدار به مناطق شهری و روستایی نیز می رسد، اظهار داشت: بعضی از کشاورزان به دلیل بی اعتمادی ناشی از وعده ها و اقدامات گذشته، تمایلی به همکاری در این زمینه نداشتند که با توجه به اقدامات دولت سیزدهم برای جبران خسارت های احتمالی، پای کار آمده و همکاری خوبی را انجام دادند.

قاسمی فرزاد افزود: همه مسئولان و متولیان امر برای رفع مشکل آب همدان مشغول تلاش و فعالیت شبانه روزی هستند و از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای آبرسانی به همدان استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: ۵۰ تانکر در شهر همدان برای توزیع آب در شهر بکار گرفته شده به خصوص مناطقی که با مشکل قطعی و افت جدی فشار مواجه هستند و همچنین ایجاد تانکرهای ثابت نیز در سطح شهر پیش بینی شده است.

استاندار همدان اظهار داشت: یک میلیون بطری آب آشامیدنی از سوی هلال احمر کشور و در سفر اخیر رییس این جمعیت به همدان، اهدا شد که در حال توزیع است.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: مسوولان باید به جای پرداختن به مسایل حواشی به اصل کار که خدمت خالصانه و موثر به مردم استان توجه کرده و بپردازند و تلاش کنیم با ایجاد هم افزایی، زمینه برای تسریع کار و رفع مشکل فراهم شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دولت سیزدهم وارث مشکلات مالی و اقتصادی طاقت فرسایی از گذشته است، افزود: دولت سیزدهم با وجود انتقال بدهی بیش از ۶۴۰ هزار میلیارد تومانی دولت قبل، بیکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا و فشارهای بین المللی ناشی از تحریم های ظالمانه اقدامات ارزشمندی را در حوزه های سلامت و توزیع عادلانه یارانه ها در کارنامه یکساله خود دارد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه طرح هدفمندی یارانه که دولت دوازدهم از اجرای آن سرباز زد از سوی دولت سیزدهم به خوبی اجرا شد، اظهار داشت: مردم نجیب و ولایتمدار استان همدان با وجود تمامی مشکلات استقبال گرمی از رییس جمهور در سفر استانی دولت داشتند و ایشان نیز بر این موضوع اذعان کردند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور برای استان همدان تصویب شد، تصریح کرد: سفر استانی رییس جمهور برکات زیادی را برای استان همدان داشت که قطعا زمینه ساز رشد و توسعه بیش از پیش این دیار خواهد شد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه مبنای سفر رییس جمهور تامین اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام است، افزود: از آنجایی که دولت سیزدهم وارث مصائب و مشکلات گذشته است این اعتبارات صرف پروژه های نیمه تمامی که سرمایه های ملی در آن هزینه شده است، می شود.

به گفته وی، بیش از ۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام این پروژه ها تعیین و با کار کارشناسی برای طرح در سفر رییس جمهور مطرح شد که نتیجه و دستاورد بسیار خوبی هم برای استان در راستای تکمیل پروژه های نیمه تمام داشت.

169868440_1.jpg

 

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی