استاندار همدان: در ایران اسلامی ۱۴ شهر و روستا، نشانِ جهانی دریافت کرده‌اند که ۲ شهر‌ از آن‌ها در استان همدان قرار دارند

image_2022_7_17-16_34_6_711_GZE.jpg

استاندار همدان گفت: در کشور ۱۴ شهر و روستا به عنوان شهر‌ها و روستاهای جهانی انتخاب و تعیین شده‌اند که ۲ شهر‌ آن (لالجین به خاطر هنر سفال‌گری و ملایر به خاطر مبل و منبت)، در استان همدان هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، دکتر علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان در مراسم عید سعید غدیر خم و ششمین سالگرد جهانی شدن شهر لالجین،افزود: شهر لالجین دارای یک قدمت تاریخی ۸۰۰ الی هزار ساله در زمینه هنر سفال‌‌گری دارد.

وی ادامه داد: هنر سفال‌گری یک میراث گران‌بهایی است که از نسل‌های قدیمی‌ هزار ساله تاریخ به دست ما رسیده است.

استاندار همدان گفت: بدون اغراق باید گفت که خاک شهر لالجین، هنر خیز است، زیرا سفال‌ و سفال‌گری هنری نیست که در همه‌جا یافت شود.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده، جنس خاک منطقه لالجین به گونه‌ای است که مناسب سفال‌گری است، گفت: پیشینیان و پیشکسوتان ما به درستی تشخیص داده‌ بودند که خاک لالجین مناسب هنر سفال‌گری است.

وی اظهار کرد: نشان جهانی برای شهر لالجین از سوی سازمان علمی‌فرهنگی یونسکو تعیین شده که بر اساس بررسی‌های دقیق و شایسته صورت گرفته است.

مقام عالی دولت در استان با تاکید بر اینکه هنرمندان سفال‌گر شهر لالجین چیره دست و در دنیا شاخص هستند، تصریح کرد: خیلی از گردشگران دنیا به خاطر بازید از شهر لالجین و هنر زیبای سفال‌‌گری به استان سفر می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ها و طرح‌های دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، تقویت حوزه گردشگری از اولویت‌ها است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه صادرات صنایع دستی و سفال شهر لالجین می‌تواند علاوه بر ارزش افزوده بالای لالجین، استان و کشور، رونق تولید را نیز به همراه داشته باشد، گفت: آماده کردن زیرساخت‌های حوزه گردشگری، از برنامه‌های اولویت‌دار طرح توسعه استان است.

وی افزود: از حوزه گردشگری استان به ویژه صنایع دستی شهر لالجین به خاطر رونق کسب و کار حمایت و پشتیبانی می‌شود.

وی اظهار کرد: دولت در‌ مقابل با سوداگران حوزه گردشگری به ویژه صنایع دستی شهر لالجین که فرصت‌های شغلی را در‌ راستای منافع شخصی اشغال می‌کنند خواهد ایستاد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه در صدد ارتقا و رونق کسب و کار هنرمندان واقعی در حوزه صنایع دستی هستیم، تاکید کرد: از طرح‌ها و برنامه‌های مجموعه مدیریتی شهر لالجین در راستای توسعه در بخش‌های مختلف حمایت و پشتیبانی می‌شود.

وی در پایان گفت: دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، تسهیلات لازم به کسانی که بخواهند در زمینه صنایع دستی به ویژه سفال‌گری فعالیت داشته باشند قرار خواهد داد.

image_2022_7_17-16_36_7_845_d1l.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی