استاندار همدان: پیاده روی اربعین کنگره بزرگ شیعه برای نمایش قدرت جهان اسلام است

photo_2021-12-24_16-22-26.jpg

استاندار همدان با تاکید بر ضرورت برگزاری هرچه باشکوه‌تر پیاده روی اربعین حسینی(ع)، گفت: این حرکت و تجمع عظیم، کنگره بزرگ تشییع برای نمایش قدرت و عظمت جهان اسلام است.

«علیرضا قاسمی فرزاد» روز پنج‌شنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی(ع) استان همدان، افزود: بر همین اساس تمامی مسئولان وظیفه دولتی، شرعی و اعتقادی دارند که شرایط برای برگزاری هرچه باشکوهتر این کنگره عظیم و حرکت خودجوش و مردمی در پیاده روی اربعین حسینی را تسهیل کنند.
وی اظهار داشت: مسئولان باید امکانات مورد نیاز مسیر رفت و برگشت زائران در حوزه استحفاظی استان همدان و مرزها را فراهم کرده و مشکلات احتمالی پیش رو را نیز رفع کنند.
استاندار همدان با بیان اینکه خدمت در مسیر و مکتب ابا عبدالله(ع) توفیق بزرگی است که نصیب هر کسی نمی شود، افزود: این کنگره بزرگ شیعه در جهان پس از رهایی کشور عراق از دست صدام و آمریکا، به ابتکار و دعوت رهبری معظم انقلاب شکل رفت و این حرکت مردمی، قدرت جهان تشییع و اسلام را به رخ دشمنان اسلام می کشد.
قاسمی فرزاد گفت: حضور ۲۰ میلیون زائر در راهپیمایی اربعین حسینی(ع) و کربلا بدون هیچگونه مشکلی در تردد، اسکان و تغذیه به برکت وجود ائمه اطهار و تلاش خادمان امام حسین (ع) است.
وی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب همواره بر مردمی بودن پیاده روی اربعین تاکید دارند، گفت: همواره حرکت های مردمی مانا و رو به رشد و تعالی هستند و در بسیاری از موارد با دخالت سیستم دولتی، حرکت ها با مشکل مواجه می شود.
نماینده عالی دولت در استان همدان افزود: نمی توان با ورود دستگاه های دولتی در مسیر مردمی این رود خروشان تغییر ایجاد کرد چرا که عشق به امام حسین(ع) هیچگاه در قلب و وجود دوستداران اهل بیت خاموش نشده و با گذر زمان این آتش شعله ور تر نیز می شود.
استاندار همدان تاکید کرد: باید در مسیر پیاده روی اربعین حسینی در کنار فلسفه زنده نگهداشتن این جریان فکری، پیام و رسالت مکتب عاشورا مبنی بر ظلم ستیزی، زیر بار ظلم نرفتن و ظلم نکردن به دیگران را نیز حفظ، ترویج و منتقل کرد.
قاسمی فرزاد افزود: اگر این حرکت ها الهام بخش نبود شاید عراق همچنان در دست داعش بود چرا که داعش بخش زیادی از این کشور را تصرف کرده بود.
وی تصریح کرد: یکی از برکات اربعین علاوه بر بازسازی اماکن متبرکه، نفوذ محبت سردار شهید سلیمانی در قلب مردم عراق و جذب مردم این کشور بود و این افراد در برابر جریان استکباری ایستاده و برای نابودی آن مبارزه می کنند.
نماینده عالی دولت در استان همدان ادامه داد: اربعین حسینی(ع) پیوندی عمیق بین ۲ کشور ایران و عراق ایجاد کرده و تلاش استکبار جهانی جلوگیری از اتحاد این ۲ کشور است.
قاسمی فرزاد گفت: پیاده روی اربعین حسینی یک حرکت مکتبی و بسیار موثر در موجودیت و تقویت جهان تشییع محسوب می شود.

photo_2021-12-24_16-22-30.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی