استاندار همدان: یک‌هزار و ۳۰۰ میلیون دلار صادرات از استان همدان برای امسال هدف‌گذاری شده است

photo_2022-01-12_08-41-25.jpg

به گزراش پایگاه اطلاع رسانی استانداری، دکتر علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان در ششمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: اقلام صادراتی استان شامل ۱۱۰ قلم کالا در بخش کشاورزی، صنعتی، معدنی و صنایع دستی است که به ۲۹ کشور جهان صادر شده است.
استاندار همدان گفت: ۷۳۰ میلیون دلار انواع کالاهای تولیدی استان در ۹ ماه نخست امسال از طریق گمرکات به خارج از کشور صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه یک‌هزار و ۳۰۰ میلیون دلار صادرات از استان همدان برای امسال هدف‌گذاری شده است، گفت: باید برای افزایش میزان صادرات تا پایان سال تلاش کنیم تا هدف مورد نظر محقق شود.

استاندار همدان افزود: طبق آمارهای موجود کشمش، فروسیلیس، وازلین صنعتی، سیمان و پی وی سی پزشکی از اقلام مهم صادراتی استان هستند که با توجه به ظرفیت‌های بخش کشاورزی و صنایع دستی سبد صادراتی ما باید متنوع‌تر باشد.

قاسمی فرزاد از فعالان اقتصادی به ویژه صادرکنندگان خواست کشورهای همسایه را در اولویت برنامه صادراتی خود قرار دهند تا موجب کاهش هزینه های حمل و نقل و ترانزیت کالا شود.

وی با اشاره به استعداد استان همدان در زمینه تولید محصولات چرمی، فرش دستباف، سفال و منبت، گفت: وضعیت صادرات صنایع دستی ما باید ارتقا یافته و در بازارهای جهانی مشتری های ثابت و پایدار داشته باشیم.

به گفته او، زنجیره تولید تا صادرات در استان همدان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا بتوانیم در توسعه صادرات غیرنفتی عملکرد خوبی داشته باشیم.
استاندار همدان با اشاره به انتخاب هفت صادر کننده نمونه استان، گفت: صادرکنندگان استان و تولیدکنندگان صادرات محور باید شاخص ها و مولفه‌های صادرات کالا را رعایت کرده و برای کسب امتیاز بیشتر تلاش کنند تا بتوانیم افراد بیشتری را به عنوان نمونه معرفی و تجلیل کنیم.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه این جلسه تقویت تشکل‌های صادراتی را ضروری دانست و گفت: فارغ التحصیلان رشته های بازرگانی باید به این سمت هدایت شوند زیرا تمام تولیدکنندگان نمیتوانند صادرکننده باشند و این وظیفه شرکتهای صادراتی است.

قاسمی‌فرزاد، گفت: شرکت‌های دانش بنیان بسیاری در استان وجود دارد که در زمینه تبادل و صادرات دانش فنی فعالیت می کنند، اما آمار و اطلاعات آنها به سبد صادراتی استان اضافه نمی شود که از این پس باید مورد توجه قرار گیرد.

وی از راه اندازی خوشه های صنعتی چرم و فرش در استان همدان توسط شرکت شهرک‌های صنعتی خبر داد و افزود: ساماندهی این محصولات بومی موجب رونق تولید و توسعه صادرات استان می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۷۰ هزار بافنده فرش در استان همدان، تصریح کرد: فرش‌هایی با برندهای مشهور توسط این افراد تولید می شود که امیدواریم در سایه خوشه صنعتی فرش به جایگاه واقعی خود در زمینه صادرات برسند.

photo_2022-01-12_08-41-28.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی