استاندار همدان: ۲۰۰ طرح تا ۹۰ روز آینده در استان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری همدان، «سیدسعید شاهرخی»  در جلسه شورای اداری استان همدان افزود: برنامه راهبردی توسعه استان تا پایان سال ۱۴۰۰ تدوین شده که در قالب همین برنامه، برش ۹۰ روزه ای برای فصل تابستان تهیه شده که اقدامات اجرایی و فعالیت های مدیریتی استان در  تمامی حوزه ها براساس این برنامه و سند تدوین شده بدون کوچکترین تاخیر و وقفه ای، عملیاتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: برهمین اساس و مبتنی بر این برنامه ۹۰ روزه، ۲۰۰ پروژه به ارزش یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تا پایان فصل تابستان و به صورت هفته ای در نقاط مختلف استان همدان به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار همدان با بیان اینکه مسیر توسعه استان براساس برنامه راهبردی به طور کامل ریل گذاری شده است، تاکید کرد: این مسیر آنقدر با دقت و براساس کار علمی و کارشناسی ریل گذاری شده که مسیر دقیق رشد و توسعه استان در سال های آینده را نیز به خوبی روشن و ترسیم کرده است.

وی با اشاره به اینکه خط مشی دولت منتخب نیز در ادامه سیاست های دولت کنونی برای خدمت به مردم است، گفت: توجه به معیشت، ایجاد اشتعال، حمایت از تولید و دوری از جناح بندی های سیاسی و باندی، محور کار دولت منتخب است که پایه فعالیت و کار دولت تدبیر و امید نیز برهمین اساس بود.

شاهرخی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه توسعه راهبردی استان، محور فعالیت ها تا پایان سال ۱۴۰۰ به صورت دقیق تدوین و مسیر حرکت با نگاهی علمی و کارشناسی ترسیم شده است، اظهار داشت: در حوزه عمرانی و اعتبارات ملی، امسال به همت نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در لایحه برای استان همدان تعریف شده است.

وی با اشاره به حجم گسترده خدمات انجام شده طی هشت سال گذشته در استان همدان، تصریح کرد: در هفت سال گذشته، سه سد در استان همدان احداث شده و  عملیات ساخت ۲ سد دیگر نیز در حال انجام است.

13d12ef1-8c9b-469a-9980-de365bff16cb.jpg

استاندار همدان گفت: اگر سدهای کلان، نعمت آباد و سرابی احداث نمی شد، امسال با وجود خشکسالی با مشکل جدی تامین آب مصرفی در حوزه های مختلف به ویژه بخش کشاورزی مواجه می شدیم.

وی با اشاره به اینکه راه آهن همدان-تهران نیز در این دولت تکمیل و به بهره برداری رسید، افزود: خط آهن همدان - سنندج نیز تا پایان سال تکمیل شده و به بهره برداری می رسد، و اتصال راه آهن همدان به ملایر نیز به عنوان یک کار بزرگ در عرصه توسعه استان همدان، عملیاتی و اجرایی شد.

شاهرخی با اشاره به اینکه احداث منطقه ویژه اقتصادی سامن در حال انجام است، اظهار داشت: یک هزار و ۱۰۰ هکتار زمین برای منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد نیز در نظر گرفته شده و مجوز تامین برق و آب آن نیز صادر شده است.

استاندار همدان گفت: ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در هشت سال گذشته از طریق لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی برای استان همدان تعریف شده که حاصل زحمات مشترک مدیران و نمایندگان مردم استان است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان امروز به یک کارگاه بزرگ عمرانی و سازندگی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: میزان ایجاد اشتغال در استان همدان بسیار چشمگیر است به نحوی که در شهرستان های تابعه از جمله رزن با کمبود نیروی کار مواجه هستیم.

شاهرخی با اشاره به اینکه ۲۰ هزار خیاط و ۲۰ هزار منبت کار در ملایر مشغول فعالیت هستند و محصولات خود را به بازار تهران عرضه می کنند، افزود: توسعه صنایع فولاد در شهرک صنعتی ویان و صنعت سیلیس و فروسیلیس در شهرک صنعتی امام رضا(ع) نیز از دیگر اقدامات موثر و چشمگیر دولت در استان همدان است.

استاندار همدان اظهار داشت: فاضلاب به یک معضل جدی برای استان تبدیل شده بود که با سرمایه گذاری یک هزار میلیاردی، تصفیه خانه همدان ساخته شد و حالا با تبدیل تهدید به فرصت، سالانه ۱۵ میلیون متر مکعب آب تصفیه شده در این مرکز تولید می کند.

وی با بیان اینکه خروجی پساب این تصفیه خانه، آبی بسیار زلال و گواراست که تحویل نیروگاه مفتح می شود، افزود: آب مورد نیاز مجتمع پتروشیمی هگمتانه که یک افتخار صنعتی برای کشور است و همچنین پتروشیمی ابن سینا از خروجی پساب این تصفیه خانه تامین می شود.

شاهرخی با تاکید بر اینکه تا آخرین روز مسئولیت با تمام توان برای خدمت به استان همدان و مردم مومن و لایق این دیار کار و تلاش خواهیم کرد، گفت: اگر مدیری با خدا معامله کرده باشد نباید در مدت زمان باقی مانده تا پایان کار دولت فعلی، میدان را خالی کند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در تخصیص بودجه، پروژه های نیمه تمام در اولویت هستند و فعلا پروژه جدیدی تعریف نخواهد شد، گفت: عملیات ساخت ۲ هزار واحد مسکن محرومان سال گذشته در استان کلنگ زنی شد که امسال این رقم به سه هزار واحد افزایش یافت و حالا ۲ هزار واحد آن آماده بهره برداری است.

شاهرخی افزود: این واحدهای مسکونی در کمتر از ۹ ماه ساخته شده و انشالا هفته آینده با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه مراسم بهره برداری از این واحدها و تحویل آنها به متقاضیان در همدان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: اکنون بیش از ۲ هزار پروژه ریز و درشت به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان در مناطق مختلف استان همدان درحال اجراست و تلاش می کنیم در ماه های پیش رو این پروژه ها را تا حد امکان تکمیل کرده و به پیش ببریم.

به گفته استاندار همدان، بر اساس مدارک موجود، همدان یکی از استان های بالنده و فعال کشور است که شاخص های توسعه خوبی نسبت به سایر استان‌ها دارد.

1156ae73-78bb-4065-a4d6-4a8972aaeb3d.jpg

شاهرخی در خصوص انتخابات 28 خرداد نیز گفت: خوشحالیم که انتخابات در سایه امنیت و قانونمداری عوامل اجرایی به خوبی و در فضایی امن و سالم در استان همدان برگزار شد.

وی با تبریک به دولت جدید و منتخب مردم، اظهار داشت: با وجود این همه تلاش دشمنان و شبکه های ضد انقلاب، یکی از پاک ترین، سالم ترین، بی طرفانه ترین و پرشورترین انتخابات پس از انقلاب در سطح کشور و استان همدان برگزار شد.

استاندار همدان با اشاره به ایجاد یک هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ رای در استان، افزود: حدود ۲۹ هزار نفر کار برگزاری این انتخابات در استان همدان را برعهده داشتند.

وی با تاکید بر ایجاد امید و نشاط در مردم و زمینه سازی برای مشارکت بیشتر در عرصه های مختلف از جمله انتخابات، گفت: به این مشارکت ۵۰ درصد نباید قانع باشیم و قطعا باید به گونه ای عمل کنیم تا با تقویت سرمایه اجتماعی، شاهد حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات برای تعیین سرنوشت خویش و کشور باشیم.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی