استاندار همدان: ۳هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح در استان ساخته می‌شود

photo_2022-01-06_12-21-58_3.jpg

به گزارش روابط عمومی استانداری، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان در نشست با سردار طلایی نیک، معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت دفاع، ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های این وزارت‌خانه، گفت: طی همکاری و اقدامی مشترک با وزارت دفاع، قرار است بیش از ۳ هزار واحد مسکونی برای کارکنان و بازنشستگان فاقد مسکن نیروهای مسلح استان همدان ساخته شود.

استاندار همدان افزود: همکاری‌های لازم با وزارت دفاع در راستای ساخت بیش از ۳هزار واحد مسکن در استان همدان انجام خواهد شد. زمین‌های مورد نیاز وزارت دفاع در راستای ساخت مسکن بر اساس توزیع جغرافیایی اراضی، شناسایی و برای ساخت و ساز در اختیار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: مشکل خاصی در راستای تامین زمین در شهرستان‌های دهگانه استان، برای ساخت مسکن توسط وزارت دفاع وجود ندارد.

قاسمی فرزاد با اشاره به بسته بودن محدوده شهر همدان، گفت: در حال حاضر، شهرستان همدان به دلیل عدم تغییر در طرح جامع شهری، محدودیت زمین دارد، که با توسعه طرح جامع شهری همدان این مشکل مرتفع خواهد شد. بنابراین با توجه به فراهم آمدن زمینه اقدام و همکاری مشترک با وزارت دفاع به عنوان یک فرصت، سعی می‌شود طرح جامع شهری همدان به طور جد پیگیری و به انجام برسد.

وی در ادامه از در نظر گرفتن ۶۸۵ هکتار زمین در شورین خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶۸۵ هکتار زمین در استان همدان(اراضی شورین) برای ساخت مسکن در نظر گرفته شده که با الحاق به بافت شهری می‌تواند بخش مهمی از مشکل تامین زمین برای نیروهای مسلح استان را حل کند.

استاندار همدان تصریح کرد: یکی از ماموریت‌های معاون هماهنگی امور عمرانی، بررسی امکان توسعه طرح جامع شهری همدان برای الحاق زمین‌های حاشیه به محدوده شهر است.

وی افزود: متولیان و مشاورین طرح جامع شهری همدان، باید یک طرح تخصصی و فنی برای توسعه شهر همدان در نظر داشته باشند.

استاندار همدان تصریح کرد: طرح جامع شهری همدان باید به گونه‌ای به انجام برسد که یک شهر جدید یا همدان جدید ارائه کند تا هم جذابیت جغرافیایی و، هم جذابیت گردشگری داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: قطعاتی زمین با متراژ محدود‌تر در استان همدان وجود دارند که در صورت نیاز و موافقت نیروهای مسلح، ظرفیت مناسبی برای ساخت مسکن است. همچنین زمین‌های دیگری در استان همدان وجود دارد که به لحاظ بافتی و ساخت و ساز، هزینه‌های خاک‌برداری و زیرساختی آن مقرون به صرفه نیست.

قاسمی‌فرزاد از میزان زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن توسط وزارت دفاع، گفت: برای ساخت ۳هزار واحد مسکونی، به بیش از ۸۰هکتار زمین در سطح شهر همدان و شهرستان‌های استان نیاز است که سعی می‌شود این میزان زمین مورد‌نیاز هرچه سریع‌تر فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به تفاهم‌نامه بین وزارتخانه‌های دفاع و راه و شهرسازی، گفت: یکی دیگر از راه‌هایی که طبق تقاهم‌نامه‌های ملی بین وزارت دفاع و راه و شهرسازی تدوین شده، معرفی زمین‌های دارای پتانسیلِ تغییر کاربری و الحاق به محدوده شهر است که در صورت نیاز انجام خواهد شد.

 

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی