استاندار همدان: ۸۰۰ میلیون تومان بودجه برای پژوهش اختصاص یافت

IMG_20220622_222807_897_1.jpg

استاندار همدان با تاکید بر اینکه مراکز علمی و دانشگاهی باید پژوهشهای خود را بر اساس سیاست و اولویتهای استان انجام دهند گفـت: در سالجاری ۸۰۰ میلیون تومان برای امر پژوهش، بودجه اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان همدان اظهار داشت: در سالجاری ۸۰۰ میلیون تومان برای امر پژوهش، بودجه اختصاص یافته که با وجود کمبود و محدودیت منابع این میزان باید صرف اولویت و سیاست‌های استان همدان شود. 

وی تمام مراکز علمی و دانشگاهی استان را به هم افزایی در امر پژوهش سفارش کرد و افزود: دانشگاه ها متناسب با تخصص خود به پژوهش بپردازند و از موازی کاری و عملکرد جزیره ای پرهیز کنند. 

استاندار همدان با اشاره به اهمیت موضوع پژوهش گفت: محور تمام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در سطح استان باید دانشگاه ها باشند تا این موضوع مهم در جایگاه و بستر واقعی خود قرار گیرد. 

او بر کاربردی بودن پژوهش ها و تحقیقات دانشگاهی تاکید کرد و خواستار توجه ویژه اساتید دانشگاه ها به موضوعات پایان نامه دانشجویان شد. 

قاسمی فرزاد همچنین به مشکل نبود بازار کار برای بعضی از رشته های تحصیلی پرداخت و خاطرنشان کرد: برخی از رشته‌های دانشگاهی استان اشباع شده و با انباشت فارغ التحصیلان بیکار این رشته‌ها مواجه هستیم. 

نماینده عالی دولت در استان همدان با تاکید بر اینکه بازنگری در رشته های تحصیلی دانشگاه های استان ضروری است، افزود: دانشگاه ها و مراکز علمی باید نیازسنجی کرده و رشته ها را نسبت به تحولات جامعه و تکنولوژی دایر کنند. 

وی ادامه داد: برخی از رشته های دانشگاهی کارآمدی خاصی ندارد و باید با محدود کردن این رشته ها، توان و پتانسیل دانشگاه ها را به سمت رشته های کاربردی تر سوق بدهیم.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی