استاندار همدان: ۹۵ درصد دانش‌آموزان استان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

به گزارش روابط عمومی استانداری همدان، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، با حضور در شورای آموزش و پرورش استان، گفت: ۹۵ درصد جمعیت دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در استان دُز نخست و بیش از ۶۶درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرد‌ه‌اند.

استاندار همدان افزود: همه‌گیری ویروس کرونا موجب بروز مشکلاتی در روند فعالیت‌های آموزش و پرورش شد که از جمله آن‌ها عدم حضور و غیبت طولانی دانش آموزان در کلاس درس و کاهش کیفیت آموزش است.

وی گفت: روند آموزش دانش‌آموزان طی ۲ سال گذشته غیرحضوری و با استفاده از فضای مجازی و شبکه آموزشی شاد انجام شد که به‌طور طبیعی این نوع آموزش هیچ‌گاه کیفیت آموزش‌های حضوری را ندارد.
قاسمی فرزاد تصریح کرد: در طول این مدت، خانواده‌ها به دنبال باز گشایی مدارس بودند که با اقدامات مطلوب و موثر دولت سیزدهم در واکسیناسیون عمومی افراد، شرایط بازگشایی مدارس و حضور در سطح کشور و حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس فراهم شد.
به گفته وی، اکنون هیچ شهری در کشور وضعیت قرمز کرونایی ندارد که بر این اساس و با دستور ستاد مقابله با کرونا، مدارس بازگشایی و دانش آموزان نیز در کلاس‌های درس حاضر شده‌اند.
استاندار همدان با اشاره به اهمیت ارائه آموزش‌های حضوری برای دانش آموزان در پایه‌های تحصیلی مختلف، تصریح کرد: آموزش دانش‌آموزان دوره ابتدایی به خصوص در کلاس‌های پایه باید به صورت حضوری ارائه شود تا کیفیت لازم برای تقویت بنیه دانش آموز را داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: دراین میان حفظ سلامت دانش‌آموزان، فرهنگیان و کادر آموزشی مدارس بسیار مهم و اولویت نخست است که در این راستا تاکنون ۹۵ درصد کادر آموزشی استان در برابر ویروس کرونا واکسینه شدند.
قاسمی فرزاد افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش، واکسیناسیون دانش آموزان و کادر آموزشی استان همدان در روهای آتی کامل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی همدان، حدود ۹۵ درصد دانش آموزان دُز اول و ۷۰ درصد نیز هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت: تجهیز کلاس‌های درس به تهویه مناسب بسیار مهم است که باید این اقدام به عنوان اولویت به صورت جدی پیگیری شود.
نماینده عالی دولت در استان همدان با اشاره به اینکه مجموع ۱۱ هزار کلاس درس موجود در استان، اظهار داشت: تاکنون سه هزار و ۲۰۰ کلاس درس مدارس دولتی و چهار هزار کلاس مدارس غیر انتفاعی، خودگردان و هیات امنایی در استان همدان به تهویه مناسب تجهیز شده است.
استاندار همدان تصریح کرد: چهار هزار کلاس درس نیز با محوریت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان به تهویه مناسب مجهز خواهند شد.
در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بیش از ۳۰۶ هزار دانش‌آموز در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان همدان تحصیل می‌کنند.
از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، شهرستان‌های《ملایر، نهاوند و بهار》در وضعیت آبی و هفت شهرستان دیگر نیز در وضعیت زرد کرونایی هستند.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی