استاندارهمدان: بانک‌های خصوصی باید تسهیلگر و حامی فعالان اقتصادی همدان باشند

 169789581.jpg

استاندار همدان با تاکید بر حمایت بیشتر بانک‌های استان از فعالین اقتصادی گفت: بانک‌های خصوصی نیز باید همپای بانک‌های دولتی تسهیلگر و حامی بخش تولید و صادرات استان باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: بانک های خصوصی باید درآمد حاصل از استان را در همین منطقه به عنوان سرمایه درگردش به واحدهای تولیدی و صادراتی اختصاص دهند. 

وی با بیان اینکه بانک‌های خصوصی باید در توسعه و رونق اقتصادی استان بیشتر سهیم باشند، افزود: بین بانک‌های خصوصی و دولتی هیچ تفاوتی نیست و آنها باید به عنوان اقتصادی وارد میدان شوند. 

استاندار همدان خاطرنشان کرد: انتظار داریم بانک‌های خصوصی تعامل و مشارکت خود را با فعالین اقتصادی تقویت کرده و در اعطای تسهیلات و اعلام منابع مالی موجود عملکردی شفاف داشته باشند. 

قاسمی فرزاد همچنین به حمایت از صنعت چوب استان اشاره کرد و گفت: فعالان این هنرصنعت نیازمند ساماندهی هستند تا بتوانند به رشد و توسعه مدنظر دست یابند. 

نماینده عالی دولت در استان همدان تصریح کرد: طبق آمار اتحادیه درودگران ۵۰ هزار نفر در سطح استان در این رشته فعالیت دارند که باید تجمیع و صاحب یک مکان مشخص برای  ایجاد کارگاه های تولید و نمایشگاه های فروش و عرضه به صورت تخصصی شوند. 

به گفته او شهرک درودگری می‌تواند نیازها و مطالبات فعالان این صنعت را پاسخ بدهد که این موضوع با قید فوریت در دستور کار متولیان امر قرار می گیرد. 

وی یادآوری کرد: دولت با تامین زمین و فراهم سازی زیرساختهای مورد نیاز تولیدکنندگان را برای ارتقای تولید و صادرات پشتیبانی می کند و فعالان این عرصه نیز باید برای به دست آوردن هویت و ساختار مستقل تلاش کنند.

رسیدگی به موضوع تعلل و تاخیر در صدور پروانه ساختمانی از دیگر خواسته های فعالان بخش خصوصی بود که استاندار همدان از شهرداری و شورای اسلامی خواستار تقلیل زمان صدور این دسته از مجوزهای ساخت و ساز شد.

قاسمی فزاد تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی و شهرداری در مجموع ۲۰ روز فرصت دارند تا پروانه ساختمانی را برای پروژه های مسکن صادر کنند و از طولانی شدن این فرآیند باید کاسته شود.

او همچنین به میراث فرهنگی و فرمانداری همدان ماموریت داد تا در سریعترین زمان برای ساماندهی خانه مسافرهای غیرمجاز اقدام کرده و این معظل شهر همدان را پایان دهند.

استاندار همدان با اشاره به رونق گردشگری تابستانه همدان و افزایش حجم مسافران گفت: وجود مراکز اسکان فاقد مجوز مضررات بسیاری در زمینه اجتماعی، سیاسی و امنیتی دارد که به سرعت باید رسیدگی شود.

169789580.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی