افتتاح 60طرح‌ حوزه کشاورزی توسط استاندار همدان در هفته دولت

4e989ff1-d9ff-4876-8140-fec818340f48.jpg

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری همدان، همزمان با آغاز هفته دولت، ۶۰ طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۷۸۶ میلیاردریال و اشتغال‌زایی برای ۳۳۸ نفر، توسط مهندس شاهرخی استاندار همدان به صورت ویدیوکنفرانس افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

این طرح‌ها شامل حوزه مدیریت آب و خاک ۳۲ طرح با اعتبار بیش از ۱۲۲ میلیارد ریال، در حوزه معاونت تولیدات دامی هفت طرح با عتبار ۱۱۲ میلیارد ریال، در حوزه معاونت بهبود تولیدات گیاهی ۱۸ طرح با اعتبار ۷۷۷ میلیارد ریال و در حوزه مدیریت صنایع تبدیلی و کشاورزی سه طرح با اعتبار ۷۷۵ میلیارد ریال است.

سه طرح مهم حوزه کشاورزی شهرستان‌ها فامنین، درگزین و ملایر، توسط استاندار همدان در هفته دولت افتتاح و بهره‌برداری شدند.

بهره‌برداری گلخانه هیدروپونیک سبزی و سیفی شهرستان فامنین

بهره‌برداری گلخانه هیدروپونیک سبزی و سیفی با مساحت 13هزار متر مربع، ظرفیت 400 تن، مساحت گلخانه 10هزار و 368 متر مربع، میزان اشتغال‌زایی برای 11 نفر و اعتباری بالغ بر  15 میلیاردتومان توسط استاندار همدان انجام گرفت.

مهندس شاهرخی در آیین افتتاح این طرح، گفت:  فامنین یکی از سی‌ویک شهر منتخب در کشور است که پروژه‌های ویژه‌ای برای توسعه، آن در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه افزود: یکی از سیاست‌های مهمی که در بدو ورود ما، در برنامه راهبردی توسعه سه ساله استان انجام شد، توجه با بهره‌مندی و بهره‌گیری در پروژه‌های آب و خاک بود. یکی از اقدامات موثر در استان همدان توجه به کشت‌های گلخانه‌ای و توسعه گلخانه‌ها بود. تا پیش از برنامه راهبردی توسعه سه ساله استان میزان کشت گلخانه‌ای ۷۰ هکتار در سراسر استان بود. اما با تدوین این برنامه  طی سه سال گذشته، توانستیم سالی ۷۰ هکتار را برنامه‌ریزی و راه‌اندازی کنیم.

استاندار همدان گفت: یکی از شهرستان‌های موفق در زمینه گلخانه‌ها، شهرستان فامنین است.  در ماه‌های آینده شاهد شکل‌گیری شهرک گلخانه ۲۵ هکتاری در این شهرستان خواهیم بود.

شاهرخی با اشاره به در دست اجرا بودن شهرک گلخانه‌ای ۲۵ هکتاری فامنین و ۲ شهرک گلخانه‌ای ۶۸ هکتاری گنبد و ۵۸ هکتاری حسین آبادناظم در شهرستان افزود: با راه‌اندازی و افتتاح مجتمع‌های گلخانه‌ای شاهد رشد تصاعدی کشت‌های گلخانه‌ای هستیم.

653017f5-c9ca-4bb6-ace6-efcecd12669d.jpg

افتتاح طرح‌ آبیاری کم‌فشار و نوین روستای «کسب» شهرستان ملایر

طرح آبیاری کم‌فشار شهرستان ملایر با اعتباری بالغ بر ۱۷۸۶ میلیارد ریال، با ۱۳۴۰ متر لوله‌گذاری و تحت پوشش قرار دادن ۶۳ هکتار، اشتغالزایی برای ۱۲ نفر، توسط مهندس شاهرخی استاندار همدان افتتاح و به بهره‌برداری رسید. در شهرستان ملایر همزمان با هفته دولت ۱۶۰ طرح و پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۵۳۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد و یا عملیات اجرایی تعدادی از طرح‌ها آغاز می‌شود.

مهندس شاهرخی استاندار همدان در آیین افتتاح این طرح، گفت: ملایر یکی از شهرستان‌های پیشتاز استان در شاخص‌های مختلف است و با برنامه حرکت کرده و توانسته توفیقات خوبی را در شاخص‌های مختلف کسب کند. این شهرستان در زمینه بهره‌وری از منابع آب و خاک پیشتاز است.

استاندار همدان، گفت: شهرستان ملایر همچنین با توجه به اقدامات انجام شده از برنامه تدوین شده سند راهبردی توسعه جلوتر است.

وی دلیل کسب این موفقیت‌ها را برخورداری این شهرستان از مردمانی سختکوش و وجود مسئولان و مدیران پرتلاش دانست که در راس آن فرماندار ویژه ملایر به عنوان یکی از فرمانداران نمونه کشوری، در این زمینه تلاش‌های مضاعفی را در بخش‌های مختلف به عمل آورده‌اند.

استاندار همدان ادامه داد: امروز شاهد توفیقات خوبی در همه بخش‌ها همچون حوزه صنعت، معدن، کشاروزی، صنایع دستی و سایر بخش‌ها هستیم و این موجب افتخار است.

شاهرخی بیان کرد: پیشتازی این شهرستان در یکی از شاخص‌هایی که برای ما طی سال‌های گذشته مهم بود، بهره‌وری هرچه بیشتر از منابع آب و خاک است که ملایر به خوبی توانسته در این حوزه نیز موفق عمل کند.

وی توسعه کشت‌های گلخانه‌های و توسعه گلخانه‌ها را یکی از اقدامات موثر در استان همدان برشمرد و گفت: یکی از سیاست‌های مهمی که در بدو ورود ما در برنامه راهبردی توسعه سه ساله استان انجام شد، توجه به بهره‌مندی و بهره‌گیری در پروژه‌های آب و خاک بود.

استاندار همدان، گفت: تا قبل از برنامه راهبردی توسعه سه ساله استان، میزان کشت گلخانه‌ای هفت هکتار در سال در سراسر استان بود که با تدوین این برنامه طی سه سال گذشته توانستیم سالی ۷۰ هکتار را برنامه‌ریزی و راه‌اندازی کنیم.

5a59545c-575a-4ca9-986b-29698d981151.jpg

افتتاح طرح پرورش بوقلمون گوشتی ۸هزار رأسی شهرستان درگزین

طرح پرورش بوقلمون گوشتی ۸هزار رأسی شهرستان درگزین با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان، با اشتغالزایی برای ۷ نفر، توسط مهندس شاهرخی استاندار همدان  در هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مهندس شاهرخی استاندار همدان در آیین افتتاح این طرح، گفت: زحمات دستگاه های اجرایی به ویژه شهرتسان درگزین قابل تقدیر است.

وی افزود: شهرستان درگزین در حال تحول جدی در حوزه کاربردی اقتصادی و اجتماعی است. و به لحاظ تقسیمات کشوری ارتقا فوق‌العاده‌ای داشت. با توجه با سخت‌کوشی مردم و ظرفیت‌ها و زمینه‌های اقتصادی این شهرستان، یک جهش فوق‌العاده را شاهد بودیم.

شاهرخی یکی از شهرستان‌های در گزین را در تحقق برنامه‌های راهبری توسعه سه ساله استان، پیشرو دانست و گفت: در ماه‌های آینده نیز شاهد افتتاح و بهره‌برداری گاوداری ۶هزار راسی در شهرستان درگزین خواهیم بود.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی