با حضور استاندار همدان؛ عملیات اجرایی شهرک گلخانه‌ای با سرمایه‌گذاری چهار هزار میلیارد ریال در ملایر آغاز شد

169875943.jpg

همزمان با چهارمین روز از هفته دولت با حضور استاندار همدان، عملیات اجرایی فاز نخست شهرک گلخانه‌ای حسین‌آباد ناظم در ملایر با سرمایه‌گذاری چهار هزار میلیارد ریال با مساحت ۵۲ هکتار آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان؛ استاندار همدان در آئین کلنگ‌زنی شهرک گلخانه‌ای شهرستان ملایر اظهار داشت: استان همدان در منطقه‌ای قرار گرفته که با خشکسالی مواجه است و نسبت به سال گذشته میزان نزولات جوی در این استان ۴۴ درصد کاهش یافته است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد کاهش میزان نزولات و بارش‌ها را یک هشدار جدی دانست و افزود: اکثر نقاط این استان به ویژه مرکز استان، با مشکل کمبود آب شرب و کشاورزی مواجه است و چنانچه اقدامات لازم پیش‌بینی نشود، درگیر مشکلات بیشتری خواهیم شد.

وی تامین امنیت غذایی و آب شرب را در شرایط کم‌آبی برای عبور از شرایط کنونی ضروری دانست و بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد از آب مصرفی در بخش کشاورزی است که باید با مدیریت صحیح به حداقل برسد.

استاندار همدان تغییر الگوی کشت و جلوگیری از کشت محصولات پر آب‌بر را ضروری و اولویت کنونی دانست و ادامه داد: بسیاری از محصولات همچون هندوانه پر آب‌بر با بهره‌وری کم است که حداقل ۲۵۰ تا ۳۰۰ لیتر آب برای هر کشت کیلو هندوانه نیاز است.

قاسمی‌فرزاد کشت هندوانه را به مثابه خشخاش دانست که باید کشت آن ممنوع شود و تاکید کرد: استان همدان اراضی مستعد برای کشاورزی دارد که باید به کشت گلخانه‌ای تبدیل شود.

به گفته وی توسعه کشت‌های گلخانه‌ای یکی از روش‌های مهم جلوگیری از کشت محصولات پر آب‌بر است که مصرف آب را به یک دهم کاهش و بهره‌وری محصول را به پنج تا ۶ برابر افزایش می‌دهد و اشتغال خوبی را نیز به دنبال دارد.

استاندار همدان تاکید کرد: چنانچه با توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، کارهای زیربنایی نیز به درستی انجام شود، می‌توانیم برای صادرات و ارزآوری محصولات اقدام کنیم.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه سطح زیر کشت ۲۲۰ هکتار گلخانه‌ای کم است و باید افزایش یابد، گفت: رییس جمهور در سفر به استان همدان، بر موضوع کشاورزی و استفاده بهینه از آب و خاک تاکید کرد که باید در این زمینه گام‌های اساسی برداریم.

استاندار همدان ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی در شهرستان ملایر برای احداث شهرک گلخانه‌ای را اقدامی ارزشمند دانست و ادامه داد: در گام نخست ۱۰ هکتار ار مجموع ۵۲ هکتار این شهرک زیر کشت محصولات گلخانه‌ای است که ۴۲ هکتار مابقی در گام بعدی باید در این حوزه اجرایی شود.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی