تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شرکت‌های دانش‌نیان استان به دستور استاندار؛ زمان بروز و ظهور شرکت‌های دانش‌بنیان فرا رسیده است

image_2022_5_30-8_18_2_173_O9Z.jpg

استاندار همدان، توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد اشتغال مولد را در گرو پیشرفت شرکت های دانش بنیان دانست و گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان امسال در راستای حمایت از این شرکت ها در سطح استان اختصاص یافته است و زمان بروز و ظهور شرکت‌های دانش‌بنیان فرا رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در بازدید از پارک علم و فناوری استان همدان و دیدار با صاحبان شرکت های دانش بنیان استان، خواستار ایجاد شرکت های دانش بنیان بر اساس ظرفیت ها، توان معدنی و زیست محیط مناطق شد و افزود: در ستاد تسهیل باید نیازها و طرح های حمایتی از شرکت های دانش بنیان بررسی و ارتباط واحدهای دانش بنیان با سازمان صمت، جهاد کشاورزی و تولید و صادرات بیشتر شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» خاطرنشان کرد: شعار امسال راهبرد مشخصی برای تمام مسوولان کشور محسوب می شود که دولت سیزدهم در این زمینه به صورت برنامه محور وارد عمل شده است.

استاندار همدان اظهار داشت: تولیدات استان همدان با توجه به ظرفیت های بالقوه در این حوزه می تواند قابل رقابت با نمونه های مشابه خارجی باشد که این امر با حمایت بیشتر از شرکت های دانش بنیان محقق می شود.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: تولید محصولات با کمترین زمان، هزینه و انرژی از طریق مراکز دانش بنیان امکان پذیر است.

تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شرکت‌های دانش‌بنیان در همدان 

استاندار همدان با بیان اینکه زمان بروز و ظهور شرکت‌های دانش‌بنیان فرا رسیده است از تشکیل  ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شرکت‌های دانش‌بنیان استان خبر داد.

قاسمی فرزاد ادامه داد: گرچه حوزه تولید در بخش‌های مختلف، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، فعال است، اما درکنار آن، ستاد تسهیل و رفع موانع شرکت‌های دانش‌بنیان از امروز پایه‌گذاری می‌شود. 

وی اظهار داشت: معاونت اقتصادی با تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع شرکت‌های دانش‌بنیان، از رئیس مجموعه پارک علم و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط دعوت کند و مسائل و مشکلات این حوزه را با دقت بررسی و رفع کنند.

استاندار همدان تصریح کرد: دولت تسهیل‌گر و هموار کننده راه شرکت‌های دانش‌بنیان است و این شرکت‌ها باید کل حوزه تولید استان را در بر بگیرند.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری همواره در مسیر حرکت رو به‌جلو و پیشرفت کشور نکات بسیار کلیدی به کار می‌گیرند که می‌تواند برای ما روشن‌گر و نقشه راه باشد لذا مبانی شعار سال ۱۴۰۱، باید جدی گرفته شود؛ زیرا برای اقتصاد ما دارای مفاهیمی کلیدی، اساسی و پایه‌ای است. 

استاندار همدان خاطر نشان کرد: در حوزه تولید، در فضایی قرار گرفته‌ایم که ادامه شرایط با شیوه‌ها و روش های فعلی چه در جنبه داخلی و چه در جنبه صادرات خارجی مقرون به صرفه نیست. 

قاسمی فرزاد با بیان اینکه مقام معظم رهبری، به رغم حمایت‌های تام و تمام کشور از تولیدکنندگان خودرو، نسبت به عملکرد این تولیدکنندگان گله‌مند و معترض هستند گفت: آیا خودروهایی که اکنون در بازار تولید می‌شوند، کیفیتِ خروجی آن‌ها بر مبنای دانش‌بنیان، اصول علمی‌وفنی و دانش اقتصادی است؟

وی تصریح کرد: چرا باید خودرویی که از لحاظ کیفیت مورد گله‌مندی مقام معظم رهبری و مردم است، قیمت آن گران باشد؟ این اصلا قابل پذیرش نیست. 

قاسمی فرزاد تاکید کرد: برخی از کالاها و محصولات داخلی مانند خودرو، باید از شیوه‌ها و روش‌های سنتی که هزینه‌بردارند، پرهیز کنند. 

محصولات تولیدی باید بیشترین بهره وری را داشته باشند

استاندار همدان افزود: محصولات تولیدی در کشور به ویژه همدان، باید به سمتی سوق پیدا کنند که کمترین ‌میزان انرژی و زمان صرف آن‌ها شود و همچنین کمترین میزان هزینه و بیشترین بهره‌وری را به همراه داشته باشند. 

قاسمی فرزاد تاکید کرد: بدون شک با دانش‌بنیان کردن تولید می‌توان از هزینه‌های اضافه و صرفِ زمان زیاد جلوگیری، و بهره‌وری را افزایش داد. 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در چندین سال پیش نیز تولید دانش‌بنیان را در فرمایشات خود مطرح کردند و تایید، تقویت و حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ممکن را نیز انجام داده‌اند تا در نهایت این پارک‌های فناوری و دانش‌بنیان شکل گرفت. 

استاندار همدان اظهار داشت: پارک علم و فناوری مانند یک بستر و جایگاهی است که جنین در آن رشد و سپس وقتی به مرحله‌ای از تکامل رسید متولد خواهد شد و دیگر زمان آن نیست که مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان بگویند که ما علاقه‌مندیم در داخل همان بستر جنینی بمانیم و زندگی در جنین را ادامه دهیم.

 اکنون زمان ظهور و بروز شرکت‌های دانش بنیان است

قاسمی فرزاد با بیان اینکه در شرایط امروزی، نباید دانش‌بنیان را به یک محدوده یا واحد خاص تقلیل داد، بلکه، باید مجموعه استان و واحدهای تولیدی، دانش‌بنیان کردن امور را در اولویت قرار دهند گفت: اکنون زمان ظهور و بروز شرکت‌های دانش بنیان است.

استاندار همدان ادامه داد: فضا و روش‌های واحدهای تولیدی گذشته، باید به طور کامل منسوخ و دانش‌بنیان شوند.

وی خاطر نشان کرد: تولید خودرو با مصرف سوخت ۱۰ یا ۱۲ درصد مقرون به صرفه و قابل توجیه نیست؛ زیرا هم اتلاف منابع و هم از لحاظ ایمنی و آلایندگی دارای مشکل است.

قاسمی فرزاد افزود: باید تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان دارای مزیت نسبی در محصولات کشاورزی، گردشگری یا هر صنعت دیگری باشد و بخشی از تولیدات خود را بر روی رشته‌های تخصصی و محلی که در استان وجود دارد همانند فرش‌ دستبافت، مبل و منبت متمرکز کند.

رویکرد دولت نسبت به شرکت‌های دانش‌بنیان حمایتی است

استاندار همدان گفت: رویکرد دولت نسبت به شرکت‌های دانش‌بنیان حمایتی است، دولت پس از ایمن‌سازی، تسهیل‌گری، راه شرکت‌های دانش‌بنیان را هموار می‌کند تا آن‌ها ادامه راه را با تکیه بر توان و دانش خود ادامه دهند. وی تصریح کرد

قاسمی فرزاد ادامه داد: تولید محصولات با کیفیت و قابل عرضه شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت انبوه باشد تا کارخانجات استان و دیگر مناطق از آن‌ها استفاده کنند.

وی اظهار داشت: سیاست ما در استان این است که شرکت‌های دانش‌بنیان باید کل حوزه تولید استان را در بر بگیرند. 

مسائل شرکت‌های دانش‌بنیان در سفر رییس جمهوری پیگیری می شود

استاندار همدان افزود: برنامه ما در سفر رئیس جمهور به استان همدان این است که نیاز و ظرفیت پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان را افزایش دهیم.

قاسمی فرزاد ادامه داد: مسائل و مشکلات مربوط به زمین، ساخت‌ و سازهای پارک علم و فناوری و امکانات مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان در سفر رئیس جمهور مطرح و پیگیری خواهند شد. 

وی تصریح کرد: نگاه و رویکرد ما در حوزه علم و فناوری، تنها محدود به مجموعه پارک علم و فناوری نیست، بلکه شرکت‌های دانش‌بنیان باید پس از رسیدن به مرحله تولید، در سطح مراکز تولیدی استان نیز مستقر شوند. 

استاندار همدان خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم صندوق پیشرفت و عدالت را برای هر استان در نظر گرفته و در بودجه ۱۴۰۱ نیز آورده شده و سازوکارهای پرداخت تسهیلات در آن روان و آسان است و در نظر داریم که بتوانیم نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان را تا حد توان تامین کنیم.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: بدون شک تسهیلاتی که در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار خواهد گرفت، چندین برابر تسهیلاتی است که الآن در اختیارشان قرار داده شده است.

در این نشست صاحبان شرکت های فناوری و دانش بنیان استان همدان، پارک علم و فناوری را رابط دانشگاه برای تبدیل ایده به کار ، درآمد و تولید دانستند.

تامین زمین بیشتر برای پارک علم فناوری استان، ایجاد واحد های فناوری و نیز تامین بخش های مشترک برای فعالیت های متشابه، ایجاد پردیس دانش بنیان در مراکز شهرها برای دسترسی راحت تر مردم، معرفی بیشتر واحدهای فناوری و دانش بنیان برای جذب بازار و مشتری،  بخشودگی مالیاتی و افزایش پرداخت وام و تسهیلات به طرح های دانش بنیان از خواسته های صاحبان شرکت های دانش بنیان استان بود که در این جلسه مطرح شد.

استاندار همدان پس از نشست با فعالان شرکت های دانش بنیان، از بخش های مختلف پارک علم و فناوری استان دیدن کردند.

image_2022_5_30-8_18_3_529_X58.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی