استاندار همدان: آمادگی کامل برای تولید و توسعه انرژی خورشیدی در استان وجود دارد

169497380.jpg

استاندار همدان با اشاره به تولید ۵۰ مگاوات انرژی خورشیدی در استان، گفت: آمادگی کامل برای ایجاد و توسعه نیروگاه های خورشیدی و تجدیدپذیر را داریم و این موضوع با توجه به شرایط اقلیمی و خشکسالی استان در اولویت برنامه های استان قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری، علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه بررسی ایجاد نیروگاه های خورشیدی در استان همدان، اظهار داشت: هم اکنون در حال تولید و بهره برداری از انرژی های خورشیدی هستیم اما استان همدان به شدت نیازمند توسعه و افزایش این گروه از انرژی های پاک است. 

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی استان داشتن برنامه میان مدت و دراز مدت ضروری است و پروژه های موثر و قوی در این راستا باید در سطح استان اجرا شود. 

استاندار همدان با اشاره به وضعیت نیروگاه شهید مفتح و مصرف آب و گاز فراوان این نیروگاه، گفت: هزار مگاوات برق در این واحد تولید می شود که تقریبا این میزان صرف مصرف داخلی می شود. 

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: استمرار تکیه بر انرژی تولید شده در این نیروگاه با توجه به کاهش منابع آبی استان خطرناک است و باید برای ایجاد نیروگاه های کوچک و استفاده بهینه از انرژی خورشید تلاش مضاعف داشته باشیم. 

به گفته او، آب موجود در سدهای استان همدان به دلیل تابش نور خورشید به شدت تبخیر می شود که می توان با اجرای پنل های خورشیدی سطح آب سدهای استان به ویژه سد اکباتان را پوشاند و از منابع موجود استفاده بهینه کرد. 

استاندار همدان با اشاره به وجود اراضی ملی، دیم و غیرقابل کشت فراوان در سطح استان، گفت: این اراضی را می توان به مزارع انرژی پاک تبدیل کرد و در راستای تامین برق و کاهش قطعی و افت انرژی گام برداریم. 

وی تصریح کرد: در راستای تامین زمین و حمایت از متقاضیان احداث نیروگاه های خورشیدی کوتاهی نمی کنیم و با آغوش باز از اجرای طرحهای توسعه انرژی های پاک استقبال می کنیم. 

قاسمی فرزاد با اشاره به پیشگام شدن چند واحد صنعتی استان برای مشارکت در این زمینه گفت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرکهای صنعتی استان برای ترویج و ترغیب واحدهای صنعتی به سمت انرژی های تجدید پذیر شتاب کنند. 

در این نشست تفاهم نامه ای در راستای توسعه انرژی های پاک و تجدیدپذیر بین استاندار همدان و معاون وزیر نیرو به امضا رسید. 

کمانی معاون وزیر نیرو و مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) امروز با هدف امکان سنجی و بررسی ظرفیتهای موجود به همدان سفر کرد.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی