استاندار همدان تأکید کرد: ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی استان همدان محور توسعه گردشگری

 

.photo_2024-10-05_08-18-51_2.jpg

استاندار همدان گفت: استان همدان با برخورداری از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان، به ویژه غار علی‌صدر، محوطه جهانی هگمتانه، آرامگاه بوعلی‌سینا و باباطاهر به عنوان یکی از شاخص‌ترین مقاصد گردشگری کشور شناخته می‌شود.

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری همدان،حمید ملانوری‌شمسی استاندار همدان در بازدید از محوطه تاریخی و جهانی هگمتانه به خبرنگار صداوسیما، گفت: مجموعه‌های تاریخی همچون "هگمتانه" که به تازگی به ثبت جهانی رسیده، فرصت‌های بزرگی برای توسعه صنعت توریسم در استان فراهم کرده و می‌تواند نقش کلیدی در توسعه گردشگری استان ایفا کند و توجه گردشگران بین‌المللی را به خود جلب نماید.

مقام عالی دولت در استان گفت: در راستای توسعه استان همدان، برنامه‌های متعددی با محوریت گردشگری تعریف شده و بازدید امروز از مجموعه‌های تاریخی نیز با هدف پیگیری و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تقویت این حوزه انجام شد.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی توسعه گردشگری در همدان، ایجاد اشتغال و تولید ثروت برای استان است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امیدواریم با جذب گردشگران داخلی و خارجی، این اهداف محقق شود و در عین حال، معرفی جدی و شایسته‌ای از جاذبه‌های این منطقه شکل بگیرد.

استاندار همدان بیان کرد: توسعه آینده استان همدان به محور گردشگری وابسته است و با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها و پیگیری‌های لازم، می‌تواند به یکی از مقاصد برجسته گردشگری در کشور و منطقه تبدیل شود.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی