استاندار همدان: تزریق دُز اول واکسن کرونا برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال، در دستور کار مراکز مربوطه قرار گیرد

image_2022_4_10-12_26_42_402_uQh.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا، ضمن تقدیر و تشکر از کادر بهداشت و درمان دانشگاه علوم‌پزشکی همدان، گفت: تزریق دُز اول واکسن کرونا برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال، در دستور کار مراکز مربوطه قرار گیرد.

استاندار همدان گفت: بر فراهم کردن زمینه‌ افزایش تزریق دُز سوم واکنس کرونا در استان تاکید می‌شود.

وی افزود: شیوه‌های اقناع‌سازی مردم در راستای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق دُز‌های مختلف واکسن کرونا، در دستور کار اصحاب رسانه و صدا و سیمای مرکز قرار گیرد.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: تزریق دُز اول برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال، در دستور کار مراکز مربوطه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: دستورالمعل‌های ستاد ملی مدیریت کرونا در‌باره محدودیت‌های اعمال شده متناسب با رنگ‌بندی، مطابق با رنگ بندی شهرستان‌ها‌ی استان انجام و اجرا شود.

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: اصحاب رسانه و صدا و سیمای مرکز همدان در راستای تبیین معایب و تبعات برگزاری کلاس‌های درس به صورت غیر حضوری و همچنین مزایای برگزاری به صورت حضوری اقدام کنند.

وی گفت: نظارت بیشتری بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط ناوگان حمل‌ونقل درون و برون‌شهری انجام شود.

استاندار همدان با اشاره به اقدامات برخی افراد علیه مصوبات ستاد استانی کرونا، گفت: پلیس فتا، با افرادی که اخبار کاذب، تبلیغات منفی علیه تزریق واکسن کرونا و همچنین آمار افزایش یا کاهش شیوع کرونا منتشر می‌کنند برخورد جدی و قانونی کند.

وی گفت: تعداد مراجعین به اورژانس و مراکز شبانه‌روزی استان، ۲هزار و ۹۶۵ نفر که ۴۰ نفر از آن‌ها بستری و نتیجه آزمایش کرونای ۱۴ نفر دیگر به طور قطعی مثبت بوده است.

وی افزود: تعداد کل بیماران بستری مشکوک و قطعی در استان ۲۸۸ نفر است که ۸۴ نفر از آن‌ها در آی‌.سی.یو، و وضعیت ۲۶ نفر دیگر نیز وخیم است.

استاندار همدان در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر از هم‌استانی‌های عزیز، جان خود را به علت ابتلا به کرونا از دست داده است. تعداد مراجعین به بیمارستان‌ها، مراکز شبانه‌روزی و اورژانس استان در هفته گذشته، ۱۰ درصد نسبت به هفته پیش از خود، افزایش یافته است.

وی گفت: موارد جدیدِ افراد بستری شده در هفته گذشته در استان به علت ابتلا به کرونا، ۲۶۸ نفر بوده که به نسبت هفته پیش از آن ۷۵ نفر افزایش داشته و به ۳۴۳ نفر رسیده است.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: در مجموع تعداد مرگ و میر در دو هفته گذشته در استان، ۷ نفر بوده است، این در حالی است که تعداد مرگ و میر در هفته پیش ۹ نفر بوده؛ یعنی ۲ نفر افزایش داشته است. وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های فامنین و نهاوند نارنجی و باقی شهرهای استان در وضعیت زرد قرار دارند.

وی گفت: ۹۳ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در استان، دُز اول، ۸۴درصد دُز دوم و ۴۳درصد نیز دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: خانم‌های باردار در استان ۱۰۰درصد دُز اول و ۹۴درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

وی اظهار کرد: ۹۵درصد افراد ۱۲ تا ۱۸ سال در استان، دُز اول و ۸۳ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. ۲۵ درصد افراد ۵ تا ۱۱ سال در استان، دُز اول و ۹ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام ابتکاری استان در راستای ستاد استانی مدیریت کرونا، گفت: در بیش از ۸۰ درصد کلاس‌های مدارس استان تهویه مطبوع نصب شده و ۲۰ درصد دیگر آن نیز در دست انجام است.

دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان در ابتدای جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا که به ریاست حضرت آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی رئیس محترم جمهور و گزارش استاندار همدان به ستاد ملی مدیریت کرونا و با حضور کلیه اعضای این ستاد برگزار شد، گزارشی مبسوط از اقدامات ستاد استانی مدیریت کرونا و آخرین وضعیت شیوع و کنترل بیماری کرونا در استان، ارائه کرد.

image_2022_4_10-12_26_44_157_BQl.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی