استاندار همدان: تعطیلاتی آرام و به دور از کرونا به مدد اقدامات دولت مردمی در نوروز ۱۴۰۱

 photo_2022-03-15_18-17-35.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان در صبحگاه مشترک طرح نوروزی ۱۴۰۱ که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران مربوطه برگزار شد گفت: در سال ۱۴۰۱ به مدد اقدامات و خدمات دولت سیزدهم و  با انجام واکسیناسیون سراسری نوروزی آرام را پس از دو سال پشت سر می‌گذاریم.

وی افزود: به مدد خداوند متعال و خدمات ویژه‌ای که دولت مردمی و انقلابی سیزدهم همچون واکسیناسیون فراگیر در راستای کنترل و پیشگیری بیماری کرونا ارائه داده است‌، ایمنی فراگیر در سطح کشور ایجاد شده و  با یاری خداوند در سال ۱۴۰۱ پس از دو سال نوروزی آرام و بدون کرونا خواهیم داشت.

استاندار همدان با اشاره به لزوم استمرار در رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: پروتکل‌های بهداشتی باید در راس همه امور توسط مردم و مسئولان قرار گیرد و با قوت به اجرا درآیند.

قاسمی فرزاد گفت: با توجه به شرایط موجود شاهد افزایش سفرهای نوروزی در تعطیلات پیش رو خواهیم  بود و  از آنجا که در ایام  اعیاد شعبانیه قرار داریم، سفرها به سمت شهرهای مذهبی سوق خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود و به مدد بنزین ارزان، در نوروز پیش‌رو شاهد تردد سنگین خودروها در جاده‌ها خواهیم بود و  این بدان معنا است که باید اقدامات لازم برای پیشگیری از بروز حوادث ناگوار را به کار بندیم.

مقام عالی دولت در استان همدان گفت: امسال نسبت به سال گذشته حداقل یک هزار نفر گواهینامه جدید دریافت کردند و یک میلیون خودرو نیز پلاک شده است، بنابراین حجم تردد‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: همه به دنبال این هستیم که با اخذ تدابیر لازم و توجه به روش‌های علمی و فنی از اتفاقات ناگوار جلوگیری شود.

وی افزود: آنچه مورد نظر ما است، کاهش آمار تصادفات است و برای تحقق این مهم باید از تجربیات دیگر کشورها استفاده کنیم، چرا که فوت هر نفر بر اثر تصادفات  ۵.۵ میلیارد تومان ضرر و زیان مالی به دنبال خواهد داشت. این ضرر و زیان به جز صدمات  جسمانی و روحی است که  به انسان می‌رسد و حتی ممکن است به نقص عضو ختم شود.

استاندار همدان گفت: بر اساس پیش بینی‌ها، سعی شده با انجام اقدامات لازم  دهه اول نوروز  را به دهه کاهش تصادفات بدل نماییم.

وی افزود: باید هرچه سریعتر روش‌های علمی و فنی جایگزین روش‌های سنتی و دستی شوند.

قاسمی فرزاد گفت: هر ساله زمانی که تعطیلات شروع می‌شود حجم بسیاری از خودروها را می‌بینیم که به دلیل عدم رعایت مقررات و بی توجهی به قوانین باعث بروز مشکلاتی برای همگان می‌شود.

وی تصریح کرد: صدا سیما و رسانه‌ها نسبت به آگاهی مردم از عواقب سهل انگاری‌ها و لزوم توجه به قوانین اطلاع رسانی نمایند تا شاهد کاهش خسارات و تلفات باشیم.

استاندار همدان تاکید کرد: همه مردم پیش از آغاز سفر می‌توانند با شماره ۱۴۱ تماس بگیرند و از مناسب بودن مسیرها اطمینان حاصل کنند.

وی گفت: پیشنهاد می‌کنیم که از ۲۵ اسفند تا ۲۰ فروردین ۱۰ کیلومتر از حداکثر سرعت کاسته شود.

وی افزود: در گذشته سال‌هایی بود که حدود  ۲۷ هزار نفر در تعطیلات نوروزی به دلیل تصادفات جاده‌ای فوت می‌کردند. البته در دوسال گذشته بر اثر کرونا و کاهش مسافرت‌های نوروزی این آمار به ۱۵ هزار کشته رسیده بود‌.

وی در ادامه اظهار کرد: بنابر فرمایشات و خواست رئیس جمهور محترم امیدواریم با همکاری و همراهی همه مسئولان و دست اندرکاران این آمار ۵۰ درصد کاهش یابد.

وی افزود: بستن کمربند ایمنی در کاهش خطرات تاثیر به سزایی دارد، به طوری که بسیاری از افراد با بستن کمربند آسیب ندیده و یا بسیار جزیی آسیب می‌بینند.

photo_2022-03-15_18-17-33.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی