استاندار همدان: ثبت جهانی هگمتانه نباید آسیبی به کسب و کار مردم وارد کند

 9ed09aea-c9dd-4655-93d2-b580a811addd.jpg

استاندار همدان گفت: فرایند ثبت جهانی (هگمتانه و مرکز تاریخی همدان) نباید آسیب و خللی در فرایند روزمره زندگی و کسب و کار مردم ایجاد کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه ثبت جهانی هگمتانه با اشاره به اینکه ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» نقش بسیار ارزشمندی در معرفی همدان به مردم جهان دارد اظهار داشت: با ایجاد معبر و دسترسی جدید مشکلی برای عبور و مرور مردم ایجاد نشود.

وی با تاکید بر اصلاح فضاهای نامتجانس این محوطه تاریخی گفت: دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری با مدیریت و طبق نظر میراث فرهنگی و گردشگری استان ساماندهی بازار و زیباسازی سردرب مغازه ها، یکسان سازی ۱۲ گنبد دور میدان امام خمینی(ره) و نماها را حداکثر تا آخر اردیبهشت در دستور کار قرار دهند.

استاندار همدان با تاکید بر لزوم هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی برای رفع موانع ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان گفت: فراهم‌سازی امکانات لازم همراه با رعایت موازین تعیین شده بافت های تاریخی و ثبت جهانی آن بسیار مهم و ضروری است و عملکرد دستگاه‌ها در این باره طی یک ماه آینده مورد ارزیابی قرار می گیرد.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه جلسات اقناع سازی برای بازاریان در محوطه ثبت جهانی هگمتانه تشکیل شود اظهار داشت: مغازه داران توجیه شوند که فرایند ثبت جهانی هگمتانه و تغییر رویکرد کسب و کار به سمت گردشگری در رونق فعالیت آنها اثربخش است.

وی گفت: بناهای قدیمی و معابر عمومی بازسازی و ایمن سازی شود و مقاوم سازی جداره ها در دستور کار قرار گیرد و در جلسه بعدی میزان پیشرفت کارها بررسی می‌شود.

استاندار همدان تاکید کرد: با همکاری اصناف و شرکت شهرک های صنعتی بازار بنکداران راه اندازی و از اواخر اردیبهشت ماه تردد کامیون و ماشین های باربری به بازار حسین‌خانی ممنوع شود.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه ثبت جهانی هگمتانه با قدمت چند هزار ساله تاریخ و تمدن خیلی زودتر از این زمان باید صورت می گرفت گفت: وجود ساختمان‌ها و نماهای آزار دهنده چندان خوشایند نیست و تلاش می کنیم فضا را برای ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» آماده کنیم و از سوی دیگر فضا باید متناسب با فرهنگ، تاریخ و تمدن ما بازسازی شود.

62812094-130d-4ed9-bef2-cde6321c51e8.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی