استاندار همدان: خانواده‌های پرجمعیت شاداب‌تر هستند

قبف_1.jpg

استاندار همدان با بیان اینکه بیشترین مشکل تک فرزندی متوجه فرزندان است گفت: در مقابل خانواده های پرجمعیت از نشاط و شادابی بیشتری نسبت به خانواده های بدون فرزند یا تک فرزند برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا «علیرضا قاسمی فرزاد» روز یکشنبه در نشست اعضای ستاد خانواده و جوانی جمعیت که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور وزیر کشور و استانداران برگزار شد اظهار داشت: این استان طبق گزارش دبیرخانه ستاد جوانی جمعیت جزو هشت استان برتر قرار گرفت چرا که اقدامات خوبی در راستای جوانی جمعیت انجام داده است.

وی با بیان اینکه خروجی فعالیت های این ستاد باید منجر به صدور کد ملی برای فرزند شود ادامه داد: تشویق جوانان به ازدواج، ترغیب آنها به فرزندآوری و تشویق خانواده های دارای یک فرزند به داشتن ۲ یا سه فرزند باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار همدان افزود: نهاد آموزش و پرورش بهترین مجموعه برای انجام کارهای فرهنگی و آموزشی به منظور افزایش جمعیت است و در این راستا می توان والدین خانواده های تک فرزند را با برگزاری دوره های آموزشی و بیان مزایای فرزند آوری و معایب تک فرزندی به داشتن فرزند بیشتر ترغیب و تشویق کرد.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: بیشترین مشکل تک فرزندی متوجه دانش آموز است در مقابل خانواده های دارای فرزندان بیشتر از نشاط و شادابی بیشتری برخوردار هستند.

وی افزود: کودکانی که برادر و خواهری ندارند برای پرکردن اوقات فراغت خود به فضای مجازی و بازی های رایانه ای روی می آورند و ذهن و فکر این قبیل فرزندان طبق آنچه در فضای مجازی است شکل می گیرد و به فرهنگ اسلامی و ایرانی سوق نمی یابند.

قق.jpg

بالاترین مقام اجرایی استان همدان از مسئولان خواست در تجمع های مردمی، مجالس و محافل و مساجد، با حضور در واحدهای تولیدی و شرکت ها که اغلب نیروهای آن را قشر جوان تشکیل می دهد به بیان اهمیت و ضرورت فرزندآوری بپردازند.

قاسمی فرزاد تشویق به فرزندآوری را یک وظیفه اعتقادی، دینی و تکلیف قانونی دانست و گفت: امروزه در کنار نیروی نظامی، جمعیت به عنوان یکی از اصلی ترین مولفه های قدرت یک کشور است و قدرت دفاعی و بازدارندگی کشورها با افزایش جمعیت پیر رفته رفته کاهش می یابد و مورد طمع ورزی دشمنان قرار بگیرد.

وی یادآوری کرد: جوانان این مرز و بوم در جنگ هشت ساله کنار دلاوران نیروهای مسلح مقابل دشمنان ایستادند و اعتقادات دینی جوانان و توان رزمی نیروی انسانی موجب پیروزی ایران در دفاع مقدس شد.

استاندار همدان تاکید کرد: اگر قرار باشد با این آهنگ حرکت کنیم در ۲ دهه آینده دچار مشکل اساسی خواهیم شد بنابراین باید به مقوله افزایش جمعیت به عنوان یک وظیفه ملی، اعتقادی و دینی نگاه و بر روی این موضوع کار کرد.

وی خواستار بهره گیری از توان طلاب و روحانیان برای فرهنگ‌سازی و تشویق جوانان به فرزندآوری شد و گفت: دستگاه های دولتی مکلف به انجام تکالیف خود مطابق با قانون جوانی جمعیت هستند و این موضوع به عنوان یک مولفه اصلی در ارزیابی عملکرد مدیران لحاظ می شود.

استاندار همدان ادامه داد: تسهیلات ناباروری در سفر رییس جمهور به استان همدان پیش بینی شد که باید از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی همدان برای تحقق این فعالیت ها استفاده شود.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: برای تحقق اهداف قانون جوانی جمعیت باید تا عمق روستاها به عنوان ثقل و مرکز کار در نظر گرفته شود که در این راستا می توان از توان فکری دهیاران و شوراهای اسلامی روستا و روحانیان دارای نفوذ کلام استفاده کرد.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی