استاندار همدان: خدمات دانشگاه علوم پزشکی استان در طرح سلامت نوروزی شاخص و برجسته بود

image_2022_4_6-11_11_39_531_S01_1.jpg

استاندار همدان با اشاره به آمادگی و خدمات شبانه‌روزی دانشگاه علوم پزشکی همدان در طرح سلامت نوروزی گفت: خدمات این مجموعه در حوزه سلامت در طرح سلامت نوروزی بسیار شاخص و برجسته بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان در نشست صمیمانه با اعضای هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی همدان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و ابراز خرسندی از حضور در جمع بزرگان حوزه سلامت گفت: سالی که با ماه مبارک رمضان آغاز شود پر خیر و برکت خواهد بود و از این دعوت در راستای هم افزایی امور تشکر می‌کنم همچنین به طور ویژه از کادر درمان تشکر می‌کنم که در این 2 سال با پایمردی جان خود را به خطر انداختند و سلامت مردم را حفظ کردند.

وی بیان کرد: ما در این 2 سال با وجود تحریم‌ها و کمبودها و مشکلات متعدد و فشار روانی بیرونی و داخلی با کرونا مقابله کردیم و کادر درمان از این همه فشار خسته نشدند و به هر ترتیبی با همه نارسایی‌ها مقاومت کردند، در این راستا خوشبختانه دولت سیزدهم با اقدام در حوزه مدیریت کرونا، آبی بر آتش در حال اشتعال ریخت و با خرید واکسن و همراهی دانشمندان داخلی برای تولید واکسن سلامت جامعه را حفظ کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه زحمات طاقت فرسا و ارزشمند کادر درمان در این راستا در تاریخ ثبت می‌شود و به عنوان برگی زرین در صفحه افتخارات حوزه سلامت به یادگار خواهد ماند عنوان کرد: امسال پس از 2 سال کرونایی مردم با آرامش و راحتی سفر کردند تا جایی که در استان همدان 7 تا 8 هزار نفر از غار علیصدر و 4 هزار نفر از ارامگاه بوعلی بازدید ‌کردند و زحمات بسیاری توسط همراهان طرح نوروزی کشیده شد و اعضای خانواده بزرگ دانشگاه در این توفیقات نقش داشتند که قدردان آنها هستیم.

وی تشریح کرد: در طرح سلامت نوروزی رییس اورژانس استان با احاطه و تسلط کامل، نظارت و رصد جدی در این حوزه داشت و خدمات مطلوبی در دیگر حوزه‌های بهداشت و درمان ارائه شد به طوری که درمانگاه‌ها، بیمارستانها و اورژانس همه پای کار بودند و به شکل مطلوب به ارائه خدمت پرداختند که جای قدردانی و تشکر دارد.

مقام ارشد اجرایی استان با اشاره به اینکه کارآمدی، تخصص و تعهد از جمله معیارهای مورد نظر در انتصاب مدیران است گفت: در این راستا فسادستیزی و عدالت محوری و اعتقاد به گفتمان دولت به ویژه در خدمت به مردم بیشتر مورد توجه است و مدیران با این چارچوب و معیار گزینش و انتخاب می‌شود.

*تولیدات دانش بنیان باید منجر به اشتغالزایی شود نه کاهش نیروی انسانی* دکتر قاسمی فرزاد با اشاره به شعار سال و تأکیدات مقام معظم رهبری به تولیدات دانش بنیان، گفت: با ورود به عرصه تولیدات فناورانه و دانش بنیان، بهره‌وری بالاتر می‌رود و انرژی کمتری صرف امور می‌شود اما ممکن است در این رابطه نیروی انسانی ممکن است کاهش یابد اما بر این اساس نباید ربات و دستگاه جایگزین انسان شود و اشتغال افراد همچنان مدنظر باشد.

وی تاکید کرد: استان همدان که مهد علم و دانش است و با نام بوعلی سینا شناخته شده‌است بنابراین دانشگاهها باید در طراز نام او حضور یابند، در این راستا لازم است به صورت کمّی و کیفی رشته‌های پزشکی ارتقا یابد تا عناوین شهر سلامت و گردشگری سلامت نیز محقق شود.

استاندار همدان حمایت از پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت را بر خود فرض دانست و افزود: یکی از این ظرفیت‌ها توسعه فیزیکی فضای شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه است که با توجه به وجود 52 شرکت دانش‌بنیان استان توسعه ظرفیت فیزیکی و امکانات مورد نظر در راستای حمایت از تولیدات دانش بنیان اجتناب‌ناپذیر است.

وی به تبیین دیگر دغدغه‌های حوزه سلامت که در این نشست مطرح شد پرداخت و اظهار کرد: توجه به کاهش سموم و مواد افزودنی در دستور کار حوزه تولید قرار می‌گیرد و ایجاد پارک علم و فناوری و حمایت از محصولات دانش بنیان را در دستور کار قرار خواهیم داد، همچنین در موضوع دغدغه معاونت بهداشتی در زمینه حصارکشی از مراکز سلامت و پایگاه‌های بهداشت سراسر استان حمایت لازم صورت می‌گیرد.

دکتر قاسمی فرزاد ادامه داد: موضوع جذب و حفظ دانشجویان خارجی باید با توسعه ظرفیت ها مورد توجه باشد، گردشگری سلامت بیشتر مورد توجه قرار گیرد و زیرساخت‌های مورد نظر فراهم گردد، همچنین فراهم‌آوری زمینه پیوند کلیه و مغز و استخوان مورد حمایت ما خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نظام تصمیم گیری در کشور متمرکز است گفت: صندوق پیشرفت و عدالت به اعتبار هزار میلیارد تومان راه‌اندازی شده که باید با توازن و تعادل در مسائل مهم مورد استفاده قرار گیرد و می‌توان در برخی موضوعات مورد نیاز از ظرفیت این صندوق بهره‌برداری کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه حساسیت بالایی در حوزه آرد و گندم وجود دارد گفت: گندم وارداتی مطلوبی به استان اختصاص داده شده که برخی از کمبودها در آرد تامین می‌شود و کارگروهی تشکیل خواهد شد و مسائل مربوط به این حوزه در خصوص کیفیت نان و آرد پیگیری می‌شود.

 

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی