استاندار همدان خواستار تکمیل موزه منطقه‌ای غرب کشور و مخزن امن آن شد

 169795359.jpg

استاندار همدان با اشاره به اینکه ۱۵ سال از کلنگ‌زنی موزه منطقه‌ای غرب کشور در همدان می‌گذرد، اما هنوز به طور کامل آماده بهره برداری نشده است خواستار تکمیل صددرصدی موزه منطقه‌ای غرب کشور و مخزن امن آن شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در دیدار با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن پیگیری‌ برای پیشبرد اهداف و طرح‌های حوزه گردشگری استان همدان، خواستار تکمیل هگمتانه از نظر محدوده و حریم و اعتبار لازم برای تثبیت محدوده و ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان، مهیا کردن ساختار میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان‌های دهگانه استان شد. 

استاندار همدان از وزیر میراث فرهنگی خواست که اعتبار مناسب به منظور احداث نمایشگاه عرضه دائم صنایع دستی اختصاص یابد و نیز کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در راستای پیشبرد طرح‌های حوزه گردشگری استان همدان افزایش یابد.

قاسمی فرزاد در این دیدار پیشنهاد کرد که مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به پایگاه‌های هگمتانه و بافت تاریخی همدان در سال جاری با توجه به ضرورت اجرای مقدمات ثبت جهانی منظر تاریخی شهری هگمتانه تا همدان اختصاص یابد.

وی همچنین خواستار افزایش اعتبارات پایگاه دستکندها در راستای ایجاد جاذبه‌های گردشگری‌پذیر و توزیع گردشگران در سطح استان و افزایش ماندگاری گردشگران در استان به مبلغ پیشنهادی هفت میلیارد تومان شد.

استاندار همدان در ادامه درخواست کرد که پنج میلیارد تومان اعتبار برای احداث نمایشگاه عرضه دائم صنایع دستی با توجه به فعالیت بیش از ۴۰ هزار هنرمند در استان و نیاز به تقویت زیرساخت فروش آن‌ها، اختصاص داده شود.

«کمک به ایجاد زیرساخت روستاهای هدف، محورها و قطب‌های گردشگری استان همدان با ۱۰ میلیارد تومان و مهیاکردن ساختار میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان‌های دهگانه استان و همچنین افزایش تعداد کارکنان این سازمان در راستای افزایش کارآمدی آن و همچنین تکمیل پروژه مخزن امنِ موزه منطقه‌ای غرب کشور» از دیگر موارد مطرح شده استاندار همدان در این دیدار بود.

قاسمی فرزاد همچنین در ادامه خواستار آزادسازی عرصه برخی تپه‌های تاریخی واقع در محدوده روستاهای استان (پلاک‌های اضطراری) و تعیین تکلیف مالکین دارای منازل مسکونی واقع بر روی این تپه‌ها با اختصاص مبلغ  سه میلیارد تومان شد.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی