استاندار همدان در ارتباط مستقیم و تصویری با رئیس جمهور: استان، در ۱۵ روز گذشته، فوتی ناشی از بیماری کرونا نداشته است

 photo_2022-01-29_11-02-48.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا که با حضور رئیس جمهور، اعضای اصلی ستاد ملی کرونا و استانداران سراسر کشور برگزار شد، در ارتباط مستقیم و تصویری با آیت‌الله دکتر رئیسی رئیس جمهور، ضمن گزارشی از آخرین وضعیت استان در زمینه شیوع کرونا، گفت: طی ۷۲ ساعت گذشته، شهرستان‌های استان همدان به‌جز بهار و اسدآباد، به سرعت از وضعیت آبی به زرد تغییر وضعیت داشتند.

استاندار همدان در این ارتباط که به صورت تصویری با رئیس جمهور انجام شد، در رابطه با آخرین وضعیت استان در شرایط کرونا، گفت: آمار مراجعان سرپایی با علائم مشکوک کوید در ۲۴ساعت گذشته، تقریباً ۲ برابر افزایش و به ۴۰۲ نفر رسیده است.

وی افزود: تعداد بیماران بستری مشکوک و قطعی در بخش عادی و ویژه دو برابر و به ۶۱ نفر رسیده است.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان ۲۴۴ نفر‌ هستند، که از این تعداد، ۲۴ نفر، مثبت قطعی هستند. خوشبختانه، استان همدان در ۱۵ روز گذشته، فوتی ناشی از بیماری کرونا نداشته است.

استاندار همدان گفت: در استان، افراد بالای ۱۲ سال، ۹۲ درصد‌ نوبت اول، ۸۰/۱درصد نوبت دوم و ۲۴/۱ درصد نوبت سومِ واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: مجموعاً ۲میلیون و ۸۳۰هزار دز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده است‌.

وی در ادامه میزان رعایت پروتکل‌ها در استان را اینگونه گزارش داد: از نظر رعایت پروتکل‌ها در استان، میزان استفاده از ماسک بیش از ۶۵ درصد، بهداشت و حفاظت فردی ۷۶ درصد و، ۶۶ درصد نیز از تهویه مناسب استفاده می‌کنند.

نماینده عالی دولت در استان گفت: در مدارس استان ۹هزار و ۴۰۰ دستگاه تهویه هوا تهیه شده که تا کنون ۸هزار و ۴۰۰عدد از آنها نصب و راه‌اندازی و یک‌هزار دستگاه دیگر نیز در حال نصب است.

وی گفت: از مجموع نمونه‌گیری‌های استان، ۶۳ نفر مبتلا به اومیکرون بوده که یک نفر بستری و ۶۲ نفر سرپایی مرخص شده‌اند.

وی افزود: اقدامات لازم در جهت بهره گیری از ظرفیت صدا و سیمای مرکز استان و فضای مجازی برای اقناع‌سازی انجام شده است.

استاندار همدان در ادامه از میزان همکاری رسانه‌های محلی و ظرفیت‌های فضای مجازی در جهت کنترل بیماری گفت: از ظرفیت رسانه‌های محلی، فضای مجازی، ائمه جمعه و جماعت و حوزه‌های علمیه نیز نهایت استفاده شده است. ۸۰ نفر کادر رسمی سپاه که دوره پرستاری را دیده‌ بودند در طرح شهید سلیمانی مورد استفاده قرار گرفتند. همچنین بیش از ۲۳۰ نفر از بسیجیان آموزش دیده نیز، در طرح شهید سلیمانی فعال هستند.

وی افزود: بیش از ۱۹۵ نفر بازرس فعال در سطح استان مشغول فعالیت در استان هستند.

قاسمی‌فرزاد در پایان، گفت: وحدت و انسجام و هماهنگی خوبی در سطح استان در بین مجموعه عوامل و دست‌اندر کارانی که در این بخش فعال‌‌اند برقرار است.

photo_2022-01-29_11-02-45.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی