استاندار همدان: سرلوحه کار ما در مبارزه با مواد مخدر، اقدامات فرهنگی و پیش‌گیری است

image_2022_6_7-10_5_34_460_cDH.jpg

استاندار همدان با بیان اینکه اقدامات فرهنگی نقش موثری در مبارزه با مواد مخدر و کاهش مصرف آن دارد، گفت: سرلوحه و اولویت کار مسئولان در مبارزه با مواد مخدر، اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان، افزود: برای مقابله و مبارزه با مواد مخدر، اجرای طرح یاری‌گران زندگی با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی استان بسیار مهم و ضروری است.

وی اظهار داشت: برهمین اساس برگزاری و تداوم اجرای دوره تربیت مربی در زمینه پیشگیری از شیوع موادمخدر در دانشگاه‌های استان نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار همدان گفت: از سوی دیگر باید برنامه‌های آموزشی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان برای تمامی اقشار و جامعه هدف، اجرایی شود.

قاسمی فرزاد از صدا و سیما و رسانه ها خواست تا توجه ویژه‌ای به آموزش در خانواده و تولید محتوا و برنامه در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر داشته باشند.

وی افزود: صدا و سیما با ارائه الگوها و تبعات خانمان‌سوز اعتیاد، می‌تواند در راستای پیشگیری و مقابله با مواد مخدر نقش موثری ایفا کند.

استاندار همدان همچنین بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت خیرین در راستای پیشگیری از اعتیاد، ایجاد اشتغال‌ برای معتادان و مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

قاسمی فرزاد گفت: مجموعه مدیریتی استان و نهادهای اجرایی مربوطه، اقدامات خوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر انجام داده اند که قابل تقدیر است.

وی برخورد و مبارزه با مواد مخدر را یکی از مطالبات عمومی مردم استان دانست و افزود: باید اقدامات و برنامه‌هایی در زمینه روان‌ درمانی برای پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر در دستور کار قرار گیرد.

استاندار همدان اظهار داشت: زمینه استفاده از خدمات بیمه‌ای برای معتادان بی‌ بضاعت نیز باید فراهم شود همچنین تدابیری اندیشیده شود که تمامی معتادان به مراکز درمانی دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اهمیت استفاده از ظرفیت سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای مقابله و مبارزه با مواد مخدر، افزود: جلسات شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان‌ها نیر باید به‌طور مستمر و با حضور فرمانداران برگزار شود. دراین جلسه، حکم فرمانداران شهرستان های تابعه استان همدان به عنوان رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌ ها نیز ابلاغ شد.

image_2022_6_7-10_5_32_998_hgG.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی