استاندار همدان: فرهنگ‌سازی مبارزه‌ با مواد مخدر به‌طور‌ گسترده تقویت شود

photo_2022-03-13_12-16-11.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، گفت: موضوع مبارزه مواد مخدر، به یک مسئله اجتماعی تبدیل شود.

استاندار همدان گفت: طبق آمار و موقعیت جغرافیایی، ایران بیشترین فعالیت و مبارزه را با مواد مخدر در جهان دارد.

وی افزود: ۴هزار شهید و ۱۲هزار جانباز در عرصه مبارزه با مواد مخدر، نشانگر حجم وسیع مقابله با مواد مخدر در کشور است.

قاسمی فرزاد در ادامه افزود: موضوع مواد مخدر، به یک مسئله اجتماعی تبدیل شود و بهره برداری از حضور و مشارکت مردم در راستای مقابله با مواد مخدر در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: از ظرفیت خیرین و همچنین تشویق و ترغیب تشکل‌های مردمی در راستای وارد شدن به عرصه مقابله با مواد مخدر استفاده شود.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به سند تحول راهبردی مبارزه با مواد مخدر، گفت: در شرایط کنونی برنامه سند تحول راهبردی مبارزه با مواد مخدر استمرار یافته و در اجرا و پیاده‌سازی کامل‌تر آن تلاش شود.

وی افزود: ضربه زدن به بنیان‌های قاچاق و قاچاقچیان اصلی، نقش موثری را در مقابله با مواد مخدر در استان ایفا می‌کند. توسعه منابع اطلاعاتی در راستای شناسایی سران و قاچاقچیان اصلی مواد مخدر، نقش مهمی در ریشه‌کن کردن مواد مخدر دارد.

نماینده عالی دولت در استان گفت: مجموعه بهزیستی با بررسی کلیه جوانب، از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی مربوطه برای مقابله با مواد مخدر استفاده کند.

وی افزود: مردم انتظار دارند که دولت با نهایت ظرفیت‌سازی در راستای مبارزه با مواد مخدر، ورود و جامعه را از این عامل خانمان سوز حفظ کند.

وی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی جامعه در راستای مقابله با مواد مخدر، در استان تقویت شود. دستگاه‌های فرهنگ‌ساز، همچون آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد باید با همه امکانات و ظرفیت وارد عرصه مقابله با مواد مخدر شوند.

وی تاکید کرد: خانواده، بهترین هدایت‌گر و راهنما برای افراد مبتلا به مواد مخدر‌اند که می‌توانند آن‌ها را نسبت به این عامل خانمان‌سوز دور کند.

وی با اشاره به مصرف مواد مخدر نوین در جامعه گفت: طبق آمارهای موجود، گرایش به مصرف مواد مخدر نو، در سطح جامعه افزایش یافته است.

استاندار همدان تاکید کرد: اداره بانوان و خانواده استانداری، فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها را از طریق جامعه بانوان و همسران در استان تقویت کند.

وی افزود: بهزیستی از برخی امکانات داخلی، در راستای تجهیز و کمک به مجموعه‌های پلیس و نیروی انتظامی اقدام کند تا بتواند در مبارزه با مواد مخدر موثر‌تر ظاهر شود.

وی گفت: از ظرفیت خیرین و مجموعه شرکت‌های تولیدی بخش خصوصی در راستای مبارزه با مواد مخدر استفاد شود.

photo_2022-03-13_12-16-07.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی