استاندار همدان: مدیرانِ پشت میز‌نشین، برای استان منفعتی نخواهند داشت

image_2022_4_24-12_43_12_810_K2f.jpg

استاندار همدان گفت: طرح نهضت ملی مسکن باید با معماری ایرانی-اسلامی ساخته شود به گونه ای که این واحدهای مسکونی به عنوان بافت جدیدی از پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، نمودی از فرهنگ دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی استانداری، علیرضا قاسمی فرزاد روز پنج‌شنبه در جلسه هماهنگی، برنامه ریزی و طرح مباحث و موارد مرتبط با مجموعه وزارت راه و شهرسازی استان همدان افزود: در طرح نهضت ملی مسکن فقط ساخت خوابگاه و واحد مسکونی مدنظر نباشد، بلکه در اجرای این طرح کرامت انسانی نسبت به مسائل اقتصاد محور، اولویت داشته باشد.

وی اظهار داشت: ساخت و ساز در حوزه مسکن ملی باید با نگاهی صد ساله اجرا شود و برای احداث خیابان‌ها، کوچه‌ها، فضای سبز و دیگر موارد شهرسازی برنامه ریزی شود.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه نما، نقشه و معماری ساختمان های مسکونی متناسب با نگاه اسلامی و ایرانی طراحی شود، ادامه داد: باید مجموعه ای ساخته شود که مردم اشتیاق داشته باشند در آن سکونت کنند به طوری که این واحدها متناسب با رویکرد روایات انبیاء الهی و معصومین(ع)، قرآن کریم و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای حفظ کرامت، رشد و تعالی انسان ساخته شود.

وی تاکید کرد: در مناطق اجرای طرح نهضت ملی مسکن می توان بخشی از واحدها را برای پزشکان، اساتید دانشگاه و فرهیختگان استان در نظر گرفت تا کرامت انسانی حفط شود و مردم با علاقه در این واحدها سکونت کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه با پیشنهاد و موافقت وزیر کشور، حسن رضانیا به عنوان معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان معرفی شد، افزود: در زمینه رشد و توسعه، شاخص‌ها و آمارهای استان باید واقعی‌سازی شوند. 

وی تاکید کرد: نرخ جمعیت، آمار اشتغال و دیگر شاخص‌های استان واقعی نبوده و باید در راستای واقعی سازی آمار اقدام جدی صورت گیرد. 

قاسمی فرزاد ادامه داد: در زمینه مسکن توجه جدی به شعار سال مبنی بر تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین شود.

وی با اشاره به اینکه سهم استان در طرح نهضت ملی مسکن ۱۰۰ هزار واحد مسکونی است که در این راستا برای استان یک هزار و ۱۰۰ هکتار زمین تأمین شده است، خاطرنشان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن، توجه به زیر ساخت‌ها به ویژه آب بسیار مهم است.

استاندار همدان با بیان اینکه انتظارات دولت و توقعات مردم در سایه همراهی و همدلی باید انجام شود، اظهار داشت: با تمام توان کارهای استان را پیش خواهیم برد و مدیران کل نیز با اهداف و برنامه دولت و پیروی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پای کار بایستند.

وی با اشاره به اینکه سایه نشینی و نشستن پشت میز توسط مدیران منفعتی برای استان ندارد، تاکید کرد: مدیران باید در این دولت به صورت جهادی در اقدام و عمل حضور پیدا کرده و مشی آن‌ها انقلابی باشد.

وی ادامه داد: تعارف نداریم، با مدیرانی که از برنامه‌های در نظر گرفته شده عقب بمانند، قطع همکاری خواهد شد. 

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد:  نگاه‌ها در تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی استان، باید آینده‌نگر، انسان محور و در راستای حفظ کرامت انسانی باشد.

وی بابیان اینکه امیدواریم ایستگاه راه‌آهن شهرستان فامنین، در دهه فجر افتتاح شود، افزود:  احداث بزرگ‌راه همدان به غار علیصدر پیگیری می‌شود.

image_2022_4_24-12_43_9_509_Ydb.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی