استاندار همدان مطرح کرد: افزایش ۳۱درصدی ترددها در ایام نوروز ۱۴۰۱

image_2022_3_30-8_4_36_137_TDk.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان، در جلسه راهبری وضعیت تصادفات استان همدان که با کلیه اعضا و حضور فرمانداران شهرستان‌های دهگانه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: میزان تصادفات رانندگی در ایام نوروز به نسبت سال گذشته کاهش یافته است.

استاندار همدان گفت: علیرغم افزایش ۳۱درصدی ترددها پایش، کنترل و نظارت خوبی توسط مجموعه نیروهای انتظامی، پلیس راه و راهور انجام گرفت که باعث شد در بخش‌های مختلف سوانح رانندگی، میزان تصادفات، فوتی، جرح و مصدومیت به نسبت ترددها، کاهش یابد. از سوی دیگر میزان تردد خودروها در ایام نوروز به نسبت سال گذشته افزایش یافته است. یعنی در سال گذشته، ۵میلیون و ۷۰۰هزار سفر انجام شده، که امسال این رقم به بیش از ۹میلیون ۵۰۰هزار سفر رسیده است.

قاسمی‌فرزاد در ادامه گفت: از رانندگان و مسافران نوروزی خواهشمندیم با خویشتن‌داری، طمأنینه و رعایت ضوابط رانندگی در حفظ سلامت و آرامش خانواده‌ها و کاهش میزان تصادفات ایفای نقش کنند.

وی گفت: مجموعه راهداری و هلال احمر استان، خدمات ارزنده‌ و مراقبت‌های همه‌جانبه‌ای در ایام نوروز در جهت رفاه مسافران نوروزی ارائه کردند که قابل تقدیر و تشکر است.

وی افزود: با توجه به‌ گزارش‌های اورژانس و هلال احمر استان، در ایام نوروز امسال سرعت بالا و بیش از حد مجاز، بیشترین‌ عامل تصادفات رانندگی بوده است.

استاندار همدان اظهار کرد: بسترسازی در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه (افزایش میزان جریمه، اعمال محدودیت‌های موثر و ...) و فرهنگ‌سازی در دستور کار مجموعه پلیس راه و راهور استان قرار گیرد.

وی در ادامه با ارائه پیشنهاد بانک‌اطلاعاتی رانندگان‌، در این راستا گفت: پیشنهاد می‌شود بانک‌اطلاعاتی قابل دسترس از رانندگانی که سابقه عدم رعایت موازین و قوانین راهنمایی و رانندگی را داشته‌اند، تهیه و تدوین شود. با رجوع به بانک اطلاعاتی می‌توان به عنوان یک عامل بازدارنده، رانندگان حادثه‌آفرین را در اوج سفرهای مناسبتی (نوروز، تعطیلات تابستان و ...) ممنوع‌السفر کرد.

وی افزود: طی جلسه‌ای که در با استانداران سراسر کشور انجام شد، برای کاهش تصادفات و حوادث رانندگی، پیشنهاد شد از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین به میزان ۱۰ کیلومتر از سرعت خودروهای عمومی و خصوصی کاسته شود.

نماینده عالی دولت در استان گفت: پلیس راه استان در راستای نصب و تعمیر دوربین‌های ثبت تخلفات درون‌شهری و برون‌شهری اقدام کند.

وی در پایان سخنان خود گفت: ارتقاء فرهنگ رانندگی و رعایت ضوابط و قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان محترم، می‌تواند نقش بازدارنده در ایجاد تصادفات رانندگی و حوادث جاده‌ای داشته باشد.

image_2022_3_30-8_4_34_688_ahz.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی