استاندار همدان مطرح کرد: تقویت معیشت و ارتقا کیفیت زندگی مردم؛ ثبات در تولید و اشتغال در استان

photo_2021-12-24_16-45-18_1.jpg

به گزارش روابط عمومی استانداری، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان در جریان سفر به شهرستان بهار، با حضور در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان، گفت: نگاه دولت سیزدهم به بحث تولید ریشه در بیانات مقام معظم رهبری دارد که در طی چند سال‌اخیر تاکیدشان بر تولید و حمایت از آن بوده است؛ بنابراین ما باید با همت و توان بیشتری این شعار سال را در کشور به‌ویژه استان همدان عملی و اجرایی کنیم.

استاندار همدان در ادامه مهم‌ترین سرفصل‌های دولت سیزدهم را سلامت مردم، تقویت معیشت، تنظیم بازار و مسکن دانست و گفت: در ذیل معیشت، موضوع تولید و اشتغال و حمایت از آن، پیگیری و در راستای تقویت و حمایت از تولید اقدام شود. پس اگر به دنبال تقویت معیشت و ارتقا کیفیت زندگی مردم باشیم باید در موضوع تولید و اشتغال در استان، ثبات ایجاد کنیم.

قاسمی فرزاد، با اعتراض به نحوه ارائه آمارها به مراجع بالادستی در استان، گفت: بخش بزرگی از مشکلات و موانع ریشه در آمارهای نادرست از سوی برخی دستگاه‌های اجرایی دارد که تا کنون ارائه می‌شده است.

وی تصریح کرد: یکی از شاخص‌های تخصیص بودجه استانی، نرخ بیکاری است، و اگر استانی نرخ بیکاری آن پایین باشد بودجه کمتری به آن اختصاص خواهد یافت‌؛ بنابراین دستگاه‌های اجرایی در ارائه آمارها و گزارش عملکردهای خود، واقعیت را بیان کنند.‌

استاندار همدان، تعداد نفوس و مسکن یا جمعیت استان را نیز یکی از شاخص‌های تخصیص اعتبارات استانی دانست و گفت: طی سرشماری جدیدی که انجام شده، ۱۳۰هزار نفر به آمار پیشین اضافه شده است که باید اصلاح شود، چون می‌تواند تاثیر مثبتی در اعتبارات استان داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان، با اشاره به حمایت از تولید، گفت: حمایت و پشتیبانی از تولید در دولت سیزدهم و به دنبال آن در استان همدان، همه جانبه خواهد بود. دستگاه‌های اجرایی با همه توان و ظرفیت خود، در راستای رفع و حل مشکلات تولیدکنندگان بکوشند.

وی افزود: مشکلات تولیدکننده، زاییده خود‌ تولید‌کننده‌ها نیستند، بلکه متاثر از تغییر و تحولاتی چون نرخ ارز و قیمت‌ها است که در سطح جهان و ایران رخ می‌دهد.
استاندار همدان، شیوع کرونا در جهان را یکی از عوامل تغییر در وضعیت قیمت‌ها و افزایش نرخ ارز دانست، و گفت: با شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان و کشور، بسیاری از قیمت‌ها و خدمات افزایش، برخی از کالاها مانند مواد غذایی، دانه‌های روغنی و گندم نایاب و کم شده‌اند.

وی در این راستا، از بانک‌های استان خواستار شد تا درک درستی از اوضاع و شرایط حاکم بر تولیدکنندگان به دست آورند، و در ادامه گفت: بانک‌ها، با تسلط و کارشناسی دقیق‌تری، شرایط و وضعیت ایجاد شده به ویژه افزایش قیمت‌ها یا تغییر نرخ ارز، را بررسی و منطبق با آن، از تولید‌کننده‌ها حمایت و پشتیبانی کنند. بخش خصوصی نیز باید سرعت‌عمل را در دستور کار خود قرار داده و با شرایط زمانی و مکانی امور خود را پیش ببرد تا دچار گرفتاری نشود.

وی افزود: برخی از مشکلات و مسائل نیز ریشه در پیج و خم قوانین دست‌و‌پا‌گیر دارند که خروج از آن کار ساده‌ای نیست. تولید کنندگان، با پیگیری و سرعت‌عمل می‌توانند از مانعِ افزایش قیمت‌ها عبور کنند.

وی در پایان با اشاره به سه واحد تولیدی که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بهار مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گفت: در این جلسه مشکلات واحدهای تولیدی صبانور‌ ایرانیان، صنایع نشاسته الوند و طرح فردای همیشه بهار مورد بررسی قرار گرفتند و موانع و مسائل‌ آن‌ها تا حل و فصل، پیگیری خواهد شد.

photo_2021-12-24_16-45-21.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی