استاندار همدان: میوه شب یلدا در ۱۰ نقطه شهر توزیع می‌شود

image_2022_6_8-14_9_48_415_GlD.jpg

استاندار همدان گفت: میوه شب یلدا با قیمت مناسب و در راستای سهولت دسترسی شهروندان در ۱۰ نقطه این شهر توزیع می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در نشست کارگروه تنظیم بازار افزود: در آستانه شب یلدا سیب زرد و قرمز، پرتقال، هندوانه و انار و همچنین سیب زمینی و پیاز در مکان های تعیین شده از سوی شهرداری توزیع می شود.

وی ادامه داد: میدان مدرس، پارک کودک، شیرسنگی، زمین شهری، چهارراه فرهنگ، چراغ قرمز، میدان شاهد و میدان باباطاهر از جمله محل های تعیین شده برای توزیع میوه شب یلدا است.

قاسمی فرزاد با تاکید بر ایجاد غرفه های عرضه میوه شب یلدا در مناطق پرجمعیت و کم برخوردار شهر افزود: قیمت میوه های ارائه شده در غرفه های توزیع حداقل باید ۲۰ تا ۳۰ درصد پایین تر از قیمت بازار باشد.

استاندار همدان با بیان اینکه قیمت میوه باید به گونه ای باشد که کشاورز و مردم سود مناسب ببرند و هم مردم متضرر نشوند پیشنهاد داد که شهرداری برای این غرفه ها هزینه ای دریافت نکند یا حداقلی باشد.

قاسمی فرزاد در ادامه با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی باید بر سبوس گیری از آردهای گندم نظارت کند تا استاندارد لازم ارائه شود افزود: گرفتن سبوس گندم بیش از استاندارد موجب بیماری دیابت و دیگر بیماریهای قلبی و عروقی برای شهروندان می شود.

وی با تاکید بر اینکه نانوایی ها باید قبل از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح شروع به پخت کنند افزود: نانوایی ها باید از گندم دارای گلوتن بالاتر استفاده کنند تا نان بهتری به شهروندان ارائه شود.

قاسمی فرزاد انجام گشت مشترک جهاد کشاورزی، صمت و تعزیرات را برای کنترل قیمت ها در اصناف ضروری دانست و ادامه داد: بازرسی از اصناف عرضه کننده روغن موتور و لاستیک نیز بزودی انجام می شود.

استاندار همدان در ادامه با اشاره به کاهش منابع آبی و خشکسالی ها در این استان بر استفاده از کشت های کم آب بر تاکید کرد و گفت: بر اساس الگوی کشت و کاهش مصرف آب، کشت سیب زمینی از سال آینده باید ۲۰ درصد کاهش یابد.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی